به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۱۰۰۱۰۱
در آستانه برگزاري انتخابات اسفندماه؛

پس از خاتمي و كروبي، شجریان هم آمد!

گروه سياسي: در آستانه برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان، صدا و سيما بار ديگر و همچون ديگر انتخابات سنوات اخير، به شيوه‌هاي خاص خود روي آورده است!
طي روزهاي اخير سيما در برنامه‌اي درباره تاريخ مجالس پس از انقلاب، دقايقي از سخنراني آقايان سيدمحمد خاتمي و مهدي كروبي را در زماني كه نماينده مجلس بودند را پخش كرد و اين در حاليست كه مطبوعات ايران حتي از درج تصاوير آنان منع شده و صدا و سيما نيز در ساليان اخير همواره به بدي و به عنوان «سران فتنه» از آنها ياد مي‌كرد اما ظاهرا اقتضاي اين روزهاي منتهي به انتخابات حكم مي‌كند براي چند هفته لقب «فتنه‌گري» آنها از برنامه‌هاي صدا و سيما حذف شود تا پس از روز انتخابات دوباره به اين القاب مفتخر شوند!

در همين رابطه و بعد از مدتها صداوسیما ترانه‌ای را با صدای استاد محمد‌رضا شجریان پخش کرد! ترانه سپیده -ایران ای سرای امید-دقایقی پیش همراه با تصاویری از نمادهای پرچم، کوه دماوند، انتخابات و... با صدای استاد شجریان با آهنگسازی و نوازندگی مرحوم استاد محمد رضا لطفی با سروده ای از شاعر غزلسرای معاصر هوشنگ ابتهاج (سايه) از شبکه سوم سیما پخش شد.

گفتني اينكه مدتي پيش، حجت‌الاسلام زائري در انتقاد از طرز تفكر حاكم بر رسانه ملي، به كنايه گفته بود انتخابات در راهست و بزودي براي بينندگان بانوان بدحجاب و حتي بي‌حجاب هم براي چند روزي (ايام انتخابات) در تصاوير و فيلم‌هاي سيما به نمايش در خواهند آمد! اين در حاليست كه در طول سال، برنامه سازان اين رسانه با دعوت از فعالان تندروي اصولگرا، دغدغه برخورد با زنان بدحجاب در خيابان ها را دارد! با اين اوصاف و همچون سنوات اخير به نظر مي‌رسد به مدت چند هفته (امسال تا هفتم اسفند) بايد شاهد پخش تصاوير و فيلم‌هاي بسياري از چهره‌هاي ممنوع‌التصوير، ممنوع‌الصوت و حتي ممنوع‌الحيات! و همچنين حضور بانوان با پوشش هاي غيرمعمول در مصاحبه‌هاي خياباني با گزارشگران رسانه ملي! باشيم.