به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۵۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۰۰۱۳۳
تحقیقات جدید نشان می دهد:

ورزش به‌تنهایی موجب کاهش‌وزن نمی‌شود

گروه علمي: تحقیقات جدید نشان می دهد در حالی که ورزش برای سلامت فرد مفید است، ممکن است به تنهایی به کاهش وزن کمک نکند.
این یافته از مطالعاتی که توسط هرمن پونتزر، انسان‌شناس در کالج هانتر نیویورک و همکاران او بر روی قبیله ای در کشور آفریقایی تانزانیا انجام گرفته، مشخص شده است. مطالعه بر مردم قبیله "هادزا" در شمال تانزانیا متمرکز بود که هیچ نوع کار کشاورزی یا ماشینی انجام نمی دهند، با این حال، زیاد راه می روند و در فعالیت های دیگری از جمله شکار شرکت دارند. پونتزر می گوید او فکر می کرد اعضای قبیله به دلیل فعالیت بدنی کالری های اضافی را از دست می دهند اما چنین نبود.

پژوهشگران سپس تصمیم گرفتند سطح مصرف انرژی را با گروهی از غربی ها که از راحتی های مدرن برخوردار هستند، مقایسه کنند. محققان به میزان کالری هایی که حدود سیصد آمریکایی بعد فعالیت بدنی سوزاندند، نگاه کردند و پی بردند مقدار ورزش چندان تفاوتی در مقدار کالری هایی که سوزانده می شود، بوجود نمی آورد. پونتزر می گوید پژوهشگران دریافتند افراد نسبتا فعال حدود ۲۰۰ کالری بیشتر از کسانی که فعالیت بدنی ندارند می سوزانند.

او می گوید ورزش برای حفظ سلامت قلب، ریه ها و مغز مهم است و منافع فراوانی دارد. اما ممکن است بهترین ابزار برای کنترل وزن و بویژه کم کردن آن نباشد. پونتزر می گوید مطالعه ثابت می کند آنچه موجب می شود فرد سالم بماند، ترکیب درست رژیم غذایی معقول با ورزش معتدل است.