به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۰۰۱۵۸

افزایش 18 دلاری قیمت طلای جهانی

گروه اقتصادی:‌ بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در بازار کامکس نیویورک با 20 سنت یا کمتر از 0.1 درصد افزایش، به 1116 دلار رسید و این فلز ارزشمند با 1.8 درصد یا 18 دلار افزایش، برای دومین هفته متوالی صعود کرد.
افزایش 18 دلاری قیمت طلای جهانی
 طلا در شرایطی که نگرانی‌های اقتصادی بر بازارهای مالی حکمفرماست، همچنان از تقاضا برای پناهگاه مطمئن دارایی سود می‌برد و اکثر سرمایه‌گذاران خرد و کارشناسان بازار این فلز ارزشمند در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز پیش بینی کردند امکان صعود طلا به سطح بالاتر وجود دارد.
 
 
طلا همچنین در ژانویه 5.3 درصد افزایش قیمت داشت که بزرگترین افزایش ماهانه از ژانویه سال 2015 بود. ریزش بازارهای مالی چین، افت شدید قیمت نفت و نشانه‌های کندی رشد اقتصاد آمریکا در این ماه باعث شد سرمایه گذاران به دارایی‌های امنی مانند طلا روی بیاورند. همچنین تقویت احتمال عدم افزایش بیشتر نرخهای بهره توسط سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا، از قیمت طلا پشتیبانی کرد و ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه این فلز بیشترین افزایش را از ماه نوامبر داشت.
 
برای دومین هفته متوالی اکثر سرمایه گذارانی که در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند، به صعود طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند. در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو 994 نفر شرکت کردند که از میان این افراد، 810 نفر یا 81 درصد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بودند در حالیکه 112 نفر یا 11 درصد کاهش قیمت آن را پیش بینی کردند و 72 نفر یا هفت درصد نظری نداشتند.
 
اکثر کارشناسان بازار هم نظر مساعدی نسبت به طلا داشتند. از میان 34 کارشناس بازار، 17 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر یا 58 درصد افزایش، چهار نفر یا 24 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و سه نفر یا 18 درصد هم نظری نداشتند. فعالان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.
 
جورج گرو، نایب رییس و استراتژیست فلزات "آر بی سی کپیتال مارکتس" اظهار کرد وی به طلا خوش بین است زیرا با وجود دلار قوی‌تر و نرخ پایین تورم همچنان صعود اخیرش را حفظ کرده است. وی افزود: انتظار دارد طلا در کوتاه مدت صعود کند زیرا سرمایه گذاران همچنان در حال تغییر برآورد از زمان تصویب دور بعدی افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند.
 
بارناباس گان، اقتصاددان بانک او سی بی سی در سنگاپور که یکی از صحیح‌ترین پیش بینی‌های قیمت طلا را داشته، اظهار کرد: با استمرار نگرانی‌ها نسبت به دورنمای اقتصاد جهانی که ریسک گریزی سرمایه گذاران را قوی نگه داشته است، تعجبی ندارد اگر طلا در سه ماهه اول به 1150 دلار و حتی 1200 دلار صعود کند.
 
با اینهمه تحلیلگران دیگری که نسبت به صعود طلا بدبین هستند، اظهار می‌کنند آرام شدن بازارهای مالی تقاضا برای این فلز زرد به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را کاهش خواهد داد. با وجود صعود اخیر طلا، تحلیلگران بانک بارکلیز پیش بینی قیمت سال 2016 را تغییر نداده و همچنان انتظار دارند قیمت هر اونس طلا 1075 دلار در سه ماهه اول و 1054 دلار در کل سال باشد.