به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۱۰۰۲۰۸

پاسخ وزير خارجه به رییس سازمان بسیج

گروه سياسي: وزیر امور خارجه کشورمان بدون اینکه نامی از سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین ببرد به اظهارات وی درباره استقبال از رییس جمهور در فرانسه پاسخ داد.

به گزارش فرارو، نقدی امروز در نشستی گفته بود: «رئیس جمهور در کشور فرانسه حضور یافت اما وزیر خارجه این کشور از او استقبال رسمی کرد و مصاحبه مطبوعاتی این مقام مسئول نظام اسلامی در ایتالیا زیر چکمه مجسمه سردار متجاوز به ایران انجام شد که این موارد از نتایج نفوذ است.»

محمد جواد ظریف عصر امروز در واکنش به سخنان نقدی گفت: «برای سفر رییس‌جمهور ما به فرانسه دولت فرانسه بالاترین تشریفات را انجام داد و من واقعا خجالت می‌کشم که برخی برای تخطئه می‌گویند که رییس جمهور ما را وزیر امور خارجه فرانسه در یک حرکت غیرعادی تحویل گرفت. شما ببینید نخست وزیر هند و حتی آقای پوتین را در فرانسه چه کسی تحویل گرفت. مگر ما خودمان قبل از استقبال رسمی رییس جمهور را برای استقبال می‌فرستیم؟»

ظریف ادامه داد: «چندین نوع سفر وجود دارد؛ یکی دولتی، دوم رسمی و سوم کاری. سفر رییس‌جمهور ما به فرانسه رسمی بود و بالاترین تشریفات در آن انجام شد چرا بی جهت تلاش می‌کنید عزت مردم ما را به حقارت تبدیل کنید. در حالی که دنیا عزت ملت ما را پذیرفته است. در استقبال از رییس جمهور وزیر خارجه فرانسه حضور داشت که برای بقیه قدرت‌ها هم همین طور انجام می‌شود.»