به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۰۰۳۸۶

تقابل کروات‌ها در داربی ایران

گروه ورزشی: هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال با انجام تقابل حساس تیم‌های تهرانی و اصفهانی به پایان می‌رسد.
تقابل کروات‌ها در داربی ایران
در ادامه دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران سه شنبه 13 بهمن، سه دیدار حساس در تهران، مشهد و اصفهان برگزار می‌شود.

 

ذوب آهن - استقلال

 

شکست استقلال خوزستان – مهم‌ترین رقیب استقلال تهران برای صدرنشینی – از فولاد باعث شده که آبی‌های تهرانی انگیزه زیادی برای شکست ذوب آهن پیدا کنند. استقلال با پیروزی در دیدار فردا (سه‌شنبه) صدرنشینی خود را تثبیت می‌کند.استقلال اکنون 34 امتیاز دارد و اگر ذوب آهن را ببرد اختلاف خود را با تیم دوم جدول را به عدد چهار می‌رساند که حاشیه امنی محسوب می‌شود. اما آبی‌پوشان برای حضور قدرتمندانه در میدان فولادشهر با مشکلاتی روبه‌رو هستند. خسرو حیدری که نقش زیادی در موفقیت‌های تیمش در نیم فصل نخست داشت به بازی با ذوب آهن نمی‌رسد.

 

همچنین بازیکنان استقلال در هفته‌ای که گذشت درگیری‌های ذهنی زیادی داشتند و حتی کار را به اعتصاب هم کشاندند. دلیل اعتراض آن‌ها مسائل مالی بود که با وعده‌های مدیرعامل باشگاه موقتا دامنه اعتراض‌ها کم شده است.در نقطه مقابل ذوب آهن کاملا آماده است که در نخستین بازی نیم فصل دوم در خانه به پیروزی بزرگی دست یابد. سبزهای نصف جهان در صورت پیروز شدن در این بازی ضمن قرار گرفتن در رده دوم جدول خود را به یک امتیازی صدرنشین می‌رسانند و خیز بلندی به سمت صدر جدول برمی‌دارند.این دیدار ساعت 14:30 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز می‌شود.

 

پدیده - سایپا

 

در دیگر دیدار سه‌شنبه، پدیده میزبان سایپا است. پدیده که ابتدای فصل نتایج خوبی گرفت و جزو تیم‌های بالای جدول بود به تدریج افت کرد و اکنون در نیمه پایین جدول قرار دارد. این تیم در هفته هجدهم باید با سایپایی دیدار کند که سختکوشانه به دنبال رساندن خود به صدر جدول است. سایپا با پیروزی در مشهد و در صورت شکست ذوب آهن برابر استقلال در دیدار همزمان جای این تیم را در رده سوم می‌گیرد و با تیم دوم یعنی استقلال خوزستان هم‌امتیاز می‌شود.با این حال پدیده نشان داده که می‌تواند در خانه برای هر تیمی خطرساز باشد. این تیم در مشهد به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد.

 

دیدار دو تیم ساعت 14:30 در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد آغاز می‌شود.

 

پرسپولیس - سپاهان

 

و اما مهم‌ترین و احتمالا زیباترین دیدار هفته هجدهم در تهران برگزار می‌شود؛ جایی که سپاهان به مهمانی پرسپولیس می‌آید. هر دو تیم سودای قهرمانی در سر دارند و مربیان کروات در هر دو سوی میدان فضای حاکم بر بازی را به فوتبال اروپای شرقی نزدیک می‌کند. برانکو ایوانکوویچ و ایگور استیماچ، سه‌شنبه تیم‌هایشان را برای کسب برد به میدان می‌فرستند.

 

پرسپولیس پس از شروع ناامید کننده‌اش در فصل پانزدهم، رفته رفته روند رو به رشدی را طی کرد و خود را به تیم‌های بالای جدول رساند. این تیم فردا از شانس رسیدن به راه سوم جدول برخوردار است اما برای رسیدن به این نقطه علاوه بر پیروزی برابر سپاهان به ناکامی‌ ذوب آهن و سایپا در شکست حریفانشان هم نیاز دارد.پرسپولیس در لیگ برتر هفته‌هاست که شکست نخورده و ترکیب جوان و هجومی این تیم کار را برای هر تیمی به شدت سخت می‌کند. شکست استقلال خوزستان صدرنشین در آخرین دیدار نیم فصل نخست و بازی زیبای شاگردان برانکو در آن بازی نشان داد که این مربی کروات بی‌دلیل از قهرمانی تیمش در لیگ سخن نمی‌گوید.

 

در سوی دیگر سپاهان قرار گرفته که روندی کاملا متفاوت با پرسپولیس طی کرده است. این تیم ابتدا با چند برد پیاپی به صدر جدول رسید ولی رفته رفته اختلاف‌های درونی و مسائل حاشیه‌ای کار را به جایی رساند که حسین فرکی نیمکت سپاهان را به استیماچ سپرد و از اصفهان رفت. طلایی‌پوشان اصفهان فردا (سه‌شنبه) در حالی به دیدار پرسپولیس می‌روند که پنج امتیاز از این تیم کمتر دارند و با شکست میزبان می‌توانند دو پله در جدول صعود کنند و به رده هفتم برسند.

 

سپاهان در فصل نقل و انتقالات چند مهره هجومی به ترکیش اضافه کرده و در عوض مهدی شریفی - یکی از بهترین بازیکنان جوانش - را برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی داده است. پرسپولیس اما در نقل و انتقالات بیشتر چشم به ابتدای زمین داشت و با خرید دو دروازه‌بان – لوبانف ازبک و محسن‌زاده – سعی کرده دروازه خود را بیمه کند.

 

دیدارهای سپاهان و پرسپولیس مقابل هم از ابتدای تشکیل لیگ حرفه‌ای در ایران جذاب و تماشایی بوده و دو تیم به گونه‌ای رقیب یکدیگر تلقی شدند که به دیدار دو تیم لقب "داربی ایران" نهاده شده است.

 

داربی ایران سه‌شنبه 13 بهمن ساعت 17 در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می‌شود.

 

نتایج سایر دیدارهای هفته هجدهم:

 

پنجشنبه 8 بهمن

استقلال اهواز یک – ملوان یک

 

جمعه 9 بهمن

نفت تهران یک – سیاه جامگان 2

راه اهن صفر – تراکتورسازی صفر

استقلال خوزستان صفر – فولاد یک

 

(امروز) دوشنبه

گسترش فولاد – صبا، ساعت 14:30

مرجع : ایسنا