به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۶ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۱۰۰۶۶۰
بانک جهانی اعلام کرد:

35 میلیارد دلار تاثیر اقتصادی جنگ سوریه

گروه بین الملل: بانک جهانی اعلام کرد، تاثیرات مخرب جنگ سوریه و گسترش آن به کشورهای همجوار در حال حاضر 35 میلیارد دلار هزینه داشته و این رقم رو به افزایش است.
35 میلیارد دلار تاثیر اقتصادی جنگ سوریه
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تخمین شامل گزارش سه ماهه بانک جهانی درباره خاورمیانه و شمال آفریقا روز پنجشنبه و در حالی منتشر شد که رهبران جهان در لندن گرد هم آمده و قول دادند تا بیش از 10 میلیارد دلار تا 2020 برای کمک به مردم سوریه هزینه کنند. براساس آمارهای سازمان ملل حدود 260 هزار سوری در جریان جنگ داخلی این کشور کشته و 6 / 4 میلیون تن دیگر نیز به ترک منازل خود مجبور شده‌اند. بانک جهانی گزارش داده است: جنگ سوریه و تاثیر آن بر ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر قریب به 35 میلیارد دلارهزینه در پی داشته است.

همچنین هزینه مهاجرت بیش از 630 هزار سوری برای اردن در هر سال بیش از 5 / 2 میلیارد دلار تخمین زده شده است. این مبلغ شش درصد سرانه تولید ناخالص ملی و یک چهارم عایدات بردرآمد دولت اردن است. در ادامه گزارش بانک جهانی آمده است که تمامی همسایگان سوریه با کسری بودجه شدید ناشی از درگیری‌ها در سوریه مواجه شده‌اند. شانتا دواراجان، اقتصاددان ارشد بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: بیماری در میان آوارگان به ویژه زنان بسیار بالاست و افرادی هم که شاغل هستند اغلب در بخش‌های غیر رسمی و بدون هیچ پشتیبانی کار می‌کنند. وی ادامه داد: حدود 92 درصد از آوارگان سوری در لبنان کاری ندارند و بیش از نیمی از آنها به صورت فصلی، هفتگی، حتی روزانه و با درآمد بسیار کم فعال هستند.