به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۶ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۱۰۰۶۶۱

استقبال آمریکا از اعلام آمادگی عربستان

گروه بین الملل: در پی پیشنهاد عربستان سعودی مبنی بر آمادگی این کشور برای اعزام نیروی زمینی به سوریه "برای رویارویی با داعش"، وزیر دفاع آمریکا با استقبال از این پیشنهاد اعلام کرد به زودی درباره این امر با مسئولان سعودی دیدار می‌کند.
استقبال آمریکا از اعلام آمادگی عربستان
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان روز پنجشنبه گفت که اگر اعضای ائتلاف ضدداعش موافق باشند، عربستان سعودی آماده است که نیروی زمینی به سوریه اعزام کند تا علیه داعش بجنگند. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با استقبال از این پیشنهاد، گفت: ما از طرح عربستان حمایت می‌کنیم. این گونه پیشنهادات باعث خوشحالی است و ما آن را با مسئولان عربستان در نشست هفته آتی ائتلاف بین المللی علیه داعش در بروکسل بررسی خواهیم کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا در این زمینه گفت: آمریکا به طور کلی از مشارکت فعال‌تر دیگر کشورهای ائتلاف برای مقابله با گروه داعش استقبال می‌کند، اما نمی‌توان پیش از بررسی جزئیات پیشنهاد عربستان برای اعزام نیرو درباره این پیشنهاد موضع گرفت. حدود یک سال و نیم است که ائتلافی به رهبری آمریکا مواضع گروه موسوم به داعش را مورد حمله هوایی قرار می‌دهد.

عربستان سعودی، که یکی از کشورهای عضو این ائتلاف است، در جنگ داخلی یمن نیز به پشتیبانی از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور وارد جنگ با ارتش و نیروهای انصارالله شده است. در حدود پنج سال از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد و بیش از ۲۵۰ هزار نفر کشته و حدود یازده میلیون نفر آواره بر جای گذاشته است. روز چهارشنبه در ژنو مذاکرات صلحی که میان نیروهای مخالف و دولت سوریه برنامه‌ریزی شده بود تعلیق شد. در لندن کشورهای مختلف متعهد شده‌اند که ١٠ میلیارد دلار به سوری‌های جنگ‌زده کمک کنند.