به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۰۰۷۵۰
اصلاح‌طلبی در عرصه انتخابات باقی نمانده

مهر ردصلاحیت بر نام افرادشاخص اصلاح‌طلبان

گروه سیاسی: در لیست نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس افراد شاخص نزدیک به اصلاح‌طلبان همچنان رد صلاحیت شده‌اند و همزمان قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی می گوید: اگر بناست رقابت عادلانه باشد حتما باید نیروهای قوی و مطرح طرفین با یکدیگر رقابت کنند.
مهر ردصلاحیت بر نام افرادشاخص اصلاح‌طلبان
به نوشته ایلنا، در حوزه انتخابیه تهران از بین چهره های شاخص، تاکنون فقط علی مطهری نماینده کنونی مجلس تایید صلاحیت شده‌ است. حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا و حجت‌الاسلام محسن رهامی، حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام راحل، حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب و رییس هیات بدوی رییس به تخلفات نهاد ریاست جمهوری، مهدی نادمی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، محمدجواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی، فاطمه راکعی دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران و ...  بار دیگر از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند. خبرها حاکیست محسن مهرعلیزاده، کمال الدین پیرموذن، علی صوفی، مهدی نادمی، فاطمه مقیمی، فاطمه هاشمی، جواد اطاعت، مجید فراهانی، سجاد سالک هم رد صلاحیت شده‌اند.

افزایش 1500 نفری تأیید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس دهم

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: با بررسی شکایات داوطلبان در شورای نگهبان، 1500 داوطلب به آمار 40 درصدی تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس دهم اضافه شد.

اظهارات منتجب‌نیا

حجت الاسلام رسول منتجب نیا در پاسخ به سئوالی درباره رد صلاحیت اصلاح طلبان از سوی هیات های نظارت گفت: متاسفانه اوضاع اصلاح طلبان در رد صلاحیت ها بسیار بد بوده است به طوری که کمتر کسی از چهره های شاخص اصلاح طلب باقی مانده و تقریبا اکثریت قریب به اتفاق آن ها ردصلاحیت شده اند. وی افزود: رد صلاحیت ها حتی به لایه دوم نیروهای اصلاح طلب در بسیاری از تقاط کشور رسیده است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سئوال که چقدر امیدوار به بازگشت و تائید کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات آتی هستید؟، خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید برای این مسئله فکری بکنند اینگونه نمی شود که یک جناح را حذف کنیم و بعد از رقابتی بودن انتخابات حرف بزنیم. منتجب نیا ادامه داد: اگر قرار است مشارکت حداکثری در انتخابات اتفاق بیفتد باید رقابت سیاسی وجود داشته باشد و اگر بناست رقابت عادلانه باشد حتما باید نیروهای قوی و مطرح طرفین که امکان رای آوری بیشتری دارند، حضور داشته و با یکدیگر رقابت کنند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه گفت:‌ نمی شود که نیروهای یک جناح همه آماده و تازه نفس باشند ولی نیروهای جناح مقابل همه قلع و قمع شده باشند؛ بعد هم بگوییم که این‌ها رقابت کنند! سئوال این جاست که با چه کسی رقابت کنند؟ وی افزود: در این شرایط، مشخص است عملا یک جناح از صحنه خارج شده و نتیجه انتخابات از الان مشخص است و آن پیروزی قاطع اصولگرایان و افراطیون و شکست اصلاح طلبان است. چرا که دیگر اصلاح‌طلبی در عرصه انتخابات باقی نمانده است و اگر روند فعلی در احراز صلاحیت ها ادامه پیدا کند، نتیجه جز این نمی شود. مگر اینکه مسئولان مربوطه فکری کنند و در این تصمیم تجدید نظر شود.