به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۱۰۰۷۷۲

صنعت خودرو باید رقابت‌پذیر باشد

گروه اقتصادی: صنعت خودرو باید تا حدی پیشرفت کند که نیازی به تعرفه نداشته باشیم و مردم خودروهای داخلی را انتخاب کنند.
صنعت خودرو باید رقابت‌پذیر باشد
حجت‌الاسلام  ناطق نوری در مراسم آغاز تولید انبوه سمند سورن توربو شارژ با بیان این مطلب، اظهار کرد: در مجلس پنجم این بحث مطرح بود که خودرو خارجی وارد بشود یا نشود زیرا اگر مردم ناگزیر باشند تنها خودرو داخلی را مصرف کنند جلوی پیشرفت و تکامل گرفته شده است.وی با بیان اینکه رقابت باعث تکامل است، خاطرنشان کرد: با این حال در آن زمان می‌گفتیم اگر خودروی خارجی بی‌حساب و کتاب وارد بشود هم مشکل‌ساز خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در مجلس پنجم عنوان شد که تعرفه واردات خودرو خارجی را 90 درصد افزایش داده و سالانه 10 درصد کاهش دهیم تا به تدریج کیفیت داخلی افزایش یافته و رقابت‌پذیر شود.

 

وی افزود: امروزه دوره انفجار اطلاعات است و مصرف‌کنندگان جزئیات خودروهای داخلی را با خودروهای خارجی مقایسه می‌کنند و باید کیفیت را افزایش دهیم.وی با بیان اینکه صنعت خودرو پیشرفت کرده اما نباید قانع باشیم، تصریح کرد: در دنیا تنوع در مدل‌های خودرو بسیار زیاد است و شرکت‌های بزرگ دنیا با خودروهای جدید وارد بازار می‌شوند، بنابراین نمی‌توانیم لاکپشتی حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به ایران‌خودرو ادامه داد: خودرویی که روز 12 بهمن امام (ره) را سوار کردند پیکان مدل 52 و تولیدی ایران‌خودرو بود به همین دلیل به این شرکت تعلق خاطر وجود دارد. آن خودرو را به ایران‌خودرو را به ایران‌خودرو تقدیم کردیم که به موزه مرقد امام منتقل شده است.وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله روزی از استفاده از خودرو خارجی بی‌نیاز شویم و سیاست اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو به کمال برسد.

مرجع : ایسنا