به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۱۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۰۰۸۶۲
پیشروی‌ ارتش عراق در شرق رمادی

العبادی: داعش در حال عقب‌نشینی است

گروه بین الملل: همزمان با پیشروی‌های ارتش عراق در شرق رمادی، نخست وزیر عراق از عقب‌نشینی داعش و تضعیف این گروه تروریستی در مقابل ارتش کشورش خبر داد. دولت کانادا نیز اعلام کرد حمایت نظامی، اطلاعاتی و انسانی خود از عراق را افزایش می‌دهد.
العبادی: داعش در حال عقب‌نشینی است
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشروی‌های خود علیه گروه تروریستی داعش در مناطق تحت اشغال این گروه، توانستند منطقه "البوصالح الحمد" را به کنترل کامل خود درآورند. این منطقه در شرق رمادی که ارتش عراق عملیات برای آزادسازی آن را آغاز کرده قرار دارد. در همین حال، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، جنگ با داعش، پیروزی‌هایی که تاکنون در این نبرد حاصل شده و حمایت از عراق در این جنگ در کنار شرایط منطقه را مورد بررسی قرار داد.

العبادی در این تماس تلفنی از تضعیف داعش و ادامه پیشروی نیروهای عراقی در آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها خبر داد. نخست وزیر کانادا نیز در این تماس تلفنی بر حمایت کامل کشورش از عراق در نبرد با تروریسم و افزایش این حمایت‌ها با اختصاص مبالغ جدید و آموزش نیروهای عراقی، حمایت اطلاعاتی و کمک‌های انسانی به آوارگان خبر داد. در مقابل العبادی از موضع‌گیری دولت کانادا در حمایت از عراق و کمک‌های نظامی این کشور در قالب ائتلاف ضد داعش قدردانی کرد و گفت: داعش تضعیف شده است و نیروهای دلاور ما به پیروزی‌های خود بر این تروریست‌ها تا آزادی تمامی کشور ادامه می‌دهند.