به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۱۰۰۹۰۴

تهران از فردا سردتر می‌شود

گروه جامعه: مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی تا آخر هفته جاری و همچنین ادامه کاهش دما و بارش برف وباران در نیمه غربی کشور خبر داد.
تهران از فردا سردتر می‌شود
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به نفوذ سامانه بارشی به سمت نوارغربی کشور و همراه شدن با جریانات سرد شمالی، گفت: به تدریج طی امروز و فردا بارش باران و برف و کاهش دما درنیمه غربی کشور ادامه خواهد داشت و اواخر وقت امروز بارش‌های پراکنده باران درشمال شرق کشور نیز رخ خواهد داد. روز دوشنبه نیز درشمال شرق بردامنه منطقه بارش افزوده می شود.وی همچنین به کاهش قابل ملاحظه دمای هوا درنیمه شمالی کشور ازجمله استان تهران طی روزهای دوشنبه و سه شنبه اشاره کرد و گفت: بیشینه کاهش دما طی مدت ذکرشده برای سواحل دریای خزر 10 تا 15 درجه و برای شمال غرب، غرب و استان تهران 7 تا 12 درجه خواهد بود.

به گفته وظیفه، ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا آخرهفته جاری ادامه می یابد.مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: از اواخر وقت روز دوشنبه از مقدار بارش در شمال غرب وغرب کشور کاسته می شود و با حرکت این سامانه به سمت شرق در روز سه شنبه بارش برف و باران برای سواحل دریای خزر، دامنه های البرز، شمال شرق کشورادامه خواهد داشت.

وظیفه همچنین خلیج فارس را در روز سه شنبه و دریای خزر را در روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج و طوفانی پیش بینی کرد.مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت جوی استان تهران در روز دوشنبه گفت: هوای استان تهران در این روز ابری، همراه با بارش باران و برف خواهد بود. همچنین در بعضی ساعات وزش باد شدید و در اواخر وقت کاهش ابر پیش بینی می شود. بیشینه دما دراین روز 9 درجه و کمینه آن صفر درجه سانتی گراد است.

وی افزود: در روز یکشنبه نیز هوای این استان نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. برای ارتفاعات نیز بارش پراکنده پیش بینی شده است. دمای هوا در گرمترین ساعات به پنج درجه بالای صفر و در سردترین ساعات به سه درجه زیر صفر می رسد.
مرجع : ایسنا