به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۷
 
۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۱۰۰۹۱۲
تصمیم شورای اصلاح‌طلبان پس از جلسه امروز؛

مطهري در ليست اصلاح‌طلبان قرار گرفت

مطهري در ليست اصلاح‌طلبان قرار گرفت
گروه سیاسی بهار: خبر بررسي مجدد نامزدهايي که در هيئات نظارت استاني رد صلاحيت شده بودند حکايت از بازگشت 25 درصد از کانديداهايي داشت که صلاحيتشان احراز نشده بود اما ساعاتي پس از اين خبر بازخوردهاي سريع نشان داد که اتفاق خاصي براي اصلاح طلبان رخ نداده است و گويي درخت زمستان زده اصلاح طلبان بايستي با همان با چند برگ زرين خود بسازد و بسوزد و قرار نيست رويش مجددي رخ دهد! آنگونه که وزير دولت اصلاحات می‌گويد در حال حاضر شهرستان‌ها وضعيت بدتري نسبت به تهران دارند و چهره هاي راي آور تاييد صلاحيت نشده اند. صوفي که رياست ستاد ائتلاف فراگير اصلاح طلبان در تهران را نيز عهده دار است به خبرنگار بهارنيوز می‌گويد: «هر چند رسما به ما چيزي اعلام نشده و تا به طور رسمي به ما نگويند نمي توانيم اظهار نظر کنيم اما در حال حاضر آن طور که پيداست ما از چهره هاي شاخص و برند برخوردار نخواهيم بود ولي اصلاح طلباني داريم که اگرچه چهره شناخته شده اي نيستند، ولي قرار است جايگزين افراد شاخص شوند».

اولويت با چهره هاست

حجت الاسلام منتجب نيا در خصوص اينکه قرار است ليستي ناقص با افراد شاخص اصلاح‌طلب بدهيد و يا فهرستي کامل همراه با اصلاح‌طلبان غيربرند؟ به خبرنگار ما مي‌گويد: « تاجايي‌که بتوانيم چه در تهران و چه در شهرستان‌ها تعداد افراد ليست اصلاح‌طلبان را بيشتر خواهيم کرد اما از آنجايي که برايمان راي آوري نفرات مهم است ، افراد برند در اولويت قرار خواهند گرفت ولي ممکن است از چهره‌هاي غيرسرشناس براي تکميل اين ليست نيز استفاده کنيم».

زمان اعلام ليست نهايي

عبدا... ناصري درباره اينکه ليست نهايي اصلاح‌طلبان چه زماني اعلام خواهد شد؟ به خبرنگار ما می‌گويد: «با توجه به آن چه آقاي عارف اعلام کرد امروز هجدهم يا فردا نوزدهم اين ليست تنظيم می‌شود اما از آنجايي که تا آغاز تبليغات انتخاباتي امکان تغيير صلاحيت‌ها وجود دارد، ممکن است جا به جايي‌هايي در اين فهرست، صورت بگيرد. در تهران هم اعلام کرديم تا نامزدهايي که احراز صلاحيت شده اند، رزومه خود را ارسال، تا درباره حضورشان تصميم گيري کنيم». عضو شوراي سياستگذاري تاکيد کرد: پيش بيني نمي‌کرديم که کانديداهاي اصلاح‌طلب تا به اين حد، احراز صلاحيت نشوند. اما اينکه تا چه ميزان با کرسي‌هاي قابل رقابت بتوانيم در انتخابات حضور بيابيم بايد منتظر اعلام فرمانداري‌ها و نظر ستاد انتخابات باشيم.

مطهري در ليست اصلاح طلبان


با توجه به تعداد اندکي نامزدهاي اصلاح طلب از عضو شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان در خصوص احتمال ورود اصولگرايان معتدل می‌پرسيم او می‌گويد: هيچ بحثي در مورد ارايه ليست مشترک با اصولگرايان ولو معتدل نداريم اما قرار شده علي مطهري را در حوزه انتخابيه تهران در ليست اصلاح طلبان قرار دهيم. با توجه به اينکه مطهري استثناست منعي براي اين کار نداشته ايم. اما موضوع براي حمايت از لاريجاني متفاوت است. ايشان در ليست ما نيست اما ما از او حمايت خواهيم کرد.

ليست استان‌ها در آينده نزديک

قائم مقام حزب اعتماد ملي می‌گويد: «بحث امروز ما در شوراي هماهنگي، کانديداهاي خوزستان و لرستان بوده است در استانهاي لرستان و خوزستان ليست کانديداها در حال جمع بندي شدن هستند از صبح دوستان درصدد جمع بندي نفرات هستند. يادآور می‌شوم تصميم نهايي با خود حوزه هاي انتخابيه است و احزاب و شخصيتهاي موثر حوزه هاي انتخابيه تصميمات نهايي را اخذ خواهند کرد».

احراز اصلاح طلب بودن

منتجب نيا در پاسخ به اين سوال که بنابرآنچه که گفته شده يکي از شرايط انتخاب کانديداي اصلاح طلب براي ليست، داشتن سبقه اصلاح طلبي است لذا شيوه تشخيص آن توسط شوراي سياستگذاري چگونه است؟ ما که نمي خواهيم مثل بعضي از آقايان اعتقاد قلبي برخي را حدس بزنيم!! از اينرو به شکل بررسي عملکرد اظهارات ايشان و مواضع اتخاذ شده در قبال رويدادهاي سياسي اين خصيصه قابل تشخيص خواهد بود.

شرايط متفاوت شهرستان ها

قائم مقام حزب اعتماد ملي در ادامه می‌گويد: شهرستان‌ها به خصوص شهرستان هاي کوچک داراي خصيصه هاي به غير از مواضع سياسي دخيل در جريان انتخابات هستند. لذا از فاکتورهاي قوميت هم بايستي استفاده شود ولي در عين حال بايستي جايگاه موضع گيري سياسي هم در نظر گرفته شود. گاهي ما همه عوامل را قوميتي در نظر می‌گيريم و گاهي نيز فقط به رويکردهاي سياسي نفرات پرداخته می‌شود. اما بالاخره ما از کساني حمايت خواهيم کرد از نظر سياسي همراه و همفکر ما باشند چه بسا فردي با داشتن نسبت قوم و خويشي به واسطه تفکرات سياسي مقابل ما باشد از اينرو حمايت ما به واسطه گرايشات سياسي خواهد بود.

شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۱۹:۰۵
خوش خبر باشی بهار
به امید خدا پیروزی با اصلاحات است. (330698)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۱۹:۴۲
99 درصد اصلاح طلبان رد صلاحیت شده اند و 99 درصد اصولگریان تایید !! این اسمش انتخابات است ؟؟؟ عدالت و حق الناس است ؟؟؟؟ این انتخابات درون حذبی اصولگریان است نه انتخابات مردم... (330705)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۰:۴۶
عدالتی وجود نداره... اما باید برای تحقق حداقل ها تلاش کرد... (330723)
پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۴:۴۶
بزرگان اصلاحطلب در هر شهر در شورای چند نفره ایی ترجیحا با تعداد فرد اعضا ،از افرادی که شناخت دارند و یا مدعی اصلاحات و استقلال فکری هستند رزومه خواسته و ضمن اخذ تعهد کتبی به اینکه آنها منتسب به گروه اصولگرا و یا وابسته به باند احمدی نژاد نیستند و تمکین آنها به نظر نهایی شورا ( که در صورت عدم توافق شورا به حمایت از آنها ، به سود لیست نهایی اعلام شده انصراف دهند ) رزومه همه را بررسی و در نهایت یک لیست واحد نهایی در سطح شهرها اعلام شود. (330776)
م.ر
United States
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۳:۲۷
در پاسخ به عدالت

بله واقعا انتخابات امسال یک نبرد نا برابر است . اما انشاالله با توکل به خدا با همین نیروهای کم هم بیشتری آرا رو کسب می کنیم . خدا با ماست (330746)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۰:۱۵
بزرگوار، 99 درصد، درصد بالایی است.
از کجا 99 درصد را گفتید؟! (330755)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۲:۲۶
شهروند گرامی چطور؟
با چند نفر؟ با اینکه در نظر است خواهش کنیم آقای لاریجانی را در لیست قرار دهیم بله انصافا آقای مطهری ثابت کردند اصلاح طلب حقیقی هستند و به وجود ایشان افتخار می کنیم. اما در مجموع تعداد افراد تایید شده بسیار کم اند (330728)
ظاهر
United Kingdom
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۵:۲۱
خب مگه این چغندرهایِ بدون قند 8 سال بر مصدر قدرت نبودند؟؟
تازه میگفتند اونها اصلاح طلبِ تندرو و رادیکال بودند!! خب با اینهائی که با خواهش و تمنا و تعهد دادن و اینکه قول میدم بچه سربراهی باشم تونستند وارد انتخابات بشند میخواید چه اتفاقِ خاصی بیافته؟؟
خدا کنه حرفم اشتباه از آب درآد. (330778)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۱۹:۳۰
از قراردادن آقای مطهری در لیست اصلاح طلبان خوشحال شدیم و انشاله مواضع فرهنگی ایشان در این مجلس به اصلاح طلبان نزدیکتر خواهد شد . (330702)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۰:۴۵
مواضع فرهنگی ایشون بد نیست... شاید بهتره گاهی ما نظرات مون رو عوض کنیم... (330722)
شهرضا
United Kingdom
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۵:۲۷
نظرات آقای مطهری فرهنگی نیست بلکه اسلامیست. (330780)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۲:۳۴
تعداد افراد مدعی اصلاح طلب اندک هستند فقط خوشحال هستیم فردی با وجدان -شجاع - مومن- معتقد به نظام و ولایت آقای علی مطهری اگر هم در لیست اصلاح طلبان قرار نگیرد نفر اول ما خواهد بود ای کاش ده نفر مانند ایشان در مجلس داشتیم (330730)
مردمی
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۱۹:۴۹
بگویید نگران نباشند
اکثر مردم منها ی اون چهار پنج هزار نفر خاص همه اصلاح طلبند فقط توی دام اون اقلیت پیشانی سفید نیفتند بقیه اصلاح طلب واقعیند !! (330706)
حسین
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۱۹:۵۲
امت حزب الله اجازه نفس کشیدن به لیبرال ها نخواهد داد (330707)
حسن
United Kingdom
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۵:۲۹
جون من از طرف خودت حرف بزن. (330781)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۵:۴۸
ای کاش در 7 اسفند به رای مردم احترام بگذارید (330783)
عجب دنیای باحالیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۰:۳۹
یه روزم مثل عبدی وابطحی ازلیست خط میخوره! (330721)
اندرزگو
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۱:۳۰
اصلاح طلبان افراد ناشناخته را اگر در لیست خود قرار می دهند با ید آنهارا سوگند دهند که به گفتمان اصلاحات وفادار باشند یا لااقل بر خلاف اصلاحات قدم بر ندارند و به جناح رقیب نپیوندند. مثل الهه ی راستگو در انتخابات شوراها که سخت از رای دادن به این خانم پشیمانم. (330724)
شهیر
United Kingdom
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۵:۳۲
جای سوگند کمی در احوال افراد کنکاش کن و بعد رای بده.
طرف تسبیحش به زمین میسابید و تو صف اول وامیستاد اما الان تو کانادا کاخ خریده و به سوگندش میخنده (330782)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۲:۰۲
درسته تایید صلاحیت اصلاح طلبان شناخته شده و امتحان پس داده بسیار مهم بود اما مطمئنا در بین این 6هزار نفری که تایید شدند اصلاح طلبان جوان و گمنام بسیاری وجود دارند و بزرگان اصلاحات در ارائه لیست انتخاباتی محدودیتی نخواهند داشت. بیایید همه با هم با اعتماد و رای به لیست معرفی شده، حماسه اصلاح طلبانه بیافرینم و باور داشته باشیم که خیلی از انسانهای گمنام بپاس فرصتی که مردم در اختیارش می گذارند شورها و حماسه ها می آفرینند. (330726)
حسن
Switzerland
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۳:۱۳
وقتی اصلاح طلب معروف نبود اصلاح طلبان غیر معروف را معرفی کنید مردم رای میدهند چون اگر کوتاهی شود مانند دوره قبل امثال کوچک زاده و رسائی و .... وارد مجلس خواهند شد بنابراین مهم ورود اصلاح طلبان به مجلس می باشد حالا برند باشند یا غیر معروف مهم نیست . همین که آقای عارف آنها را تائید کند مردم رای خواهند داد. انشاء الله که همه مردم به پای صندوق ها بیایند تا بتوانیم اصلاح طلبان را به مجلس بفرستیم (330744)
م.ر
United States
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۳:۲۵
با سلام

خوب این شد یک حرکت درست . این که بهار نیوز خبر و مصاحبه ها رو خودش تهیه کنه و بیشتر کپی و پیس از بقیه سایتها نباشه خیلی مهمه . خصوصا الان که در آستانه انتخابات های مهم مجلس و خبرگان هستیم امیدوارم خبرهای روزانه تون افزایش پیدا کنه و بهار اخبار و مصاحبه و گزارش تصویری اختصاصی تهیه کنه . این خیلی مهمه . بهار نیوز یک سایت خیلی مهم و محبوب در جناح اصلاح طلب کشور است (330745)
الامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۳:۳۳
با سلام ، صدای ما را به گوش شیوخ اصلاحات برسانید : اولا حتما لیست سی نفره برای تهران بدهند با حضور چند کاندید معروف تایید شده و امثال مطهری و اصلاح‌طلبان گمنام ، شک نکنید که بیشتر مردم ایران و به تبع آن کاندیداها اصلاح طلب هستند پس گنجاندن نام چند کاندید گمنام در کنار کاندیداهای معروف باعث پیروزی قطعی اصلاح طلبان در تهران می شود. دوما برای مجلس خبرگان هم طیف نزدیک به ایت الله هاشمی ، لیست پانزده نفره از روحانیون خوشفکر اعلام کند با هدف نشان دادن میزان محبوبیت مخالفین ایت الله هاشمی (330747)
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۳:۴۱
برای پیروزی اصلاح طلبان همدل وهمصدا خواهیم شد (330749)
محمد
United States
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۲۳:۴۵
مقدمه و استارت پیروزی در انتخابات , راهپیمایی 22 بهمن است . همانطور که دکتر عارف نیز این موضوع رو عنوان کردند . اصلاح طلبان و طرفداران دولت باید قبل از انتخابات با حضور گسترده و در کنار هم عرض اندام کنند و از دولت و رئیس جمهور و .. حمایت کنند . این میتونه استارت پیروزی در انتخابات باشه . سایتهای اصلاح طلب باید این موضوع رو پیگیر باشند (330751)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۰:۰۰
فقط مثل چند دوره قبل نشه که طرف راهنمای چپ بزنه و رای بیاره و وقتی رای اورد بپیچه راست
دیدم که می گما
یه نمونه ش آقای .....که حرفها و مواضع اصلاح طلبانه زد و از سمنان اومد مجلس و 180 درجه عوض شد.
شواری سیساتگذاری برای شهرستانها دقت بیشتری کنند لطفا (330753)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۱:۱۷
من به ليستي كه دكتر عارف در رأسش هست رأي ميدم بدون شك (330758)
صادق
Portugal
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۸:۱۵
متاسفانه صدا و سیمای میلی فقط میگه برای هر کرسی از مجلس 21 نفر با هم رقابت میکنند!!! اما نمیگه که این 21 نفر همه اصولگرا هستند واقعا متاسفم
اگر اصلاح طبان نباشن من یکی رای نمیدادم اقای بخاطر اقای عارف که گفته بود در انتخابات همه شرکت کنن شرکت میکنم و برای اینکه شناسنامه ام مهر بخورد برای اینده خوبه خخ (330760)
صادق
Portugal
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۸:۱۷
از اینکه اقای مطهری شجاع در لیست اصلاح طلبان قرار گرفتن خوشحالم (330761)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۸:۳۶
من به تغییر و به خرد جمعی رای میدهم بطور قطع کاندیداهای مورد نظرم رد صلاحیت شده اند و گزینه های انتخابیم به حداقل رسیده اند اما کاندیدا و لیستی که به تفکر اصلاحی نزدیک باشد رای من است . من مطالبات بعد از رای رامهمتر از خود رای میدانم و قطعا با تمام وجود آنها را از هر نماینده ای ( چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ) پیگیری خواهم کرد . قطعا بین انفعال و تاثیر گذاری ، دومی را انتخاب خواهم کرد. (330763)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۹:۰۱
اگر کشور از آن ماست، ما خواهان تغییریم. (330764)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۹:۰۹
ببخشید علی مطهری تو لیست به اصطلاح اصلاحطلبها قرار نگیره تو لیست عمه ... قرار بگیره !!!! یه نگاهی به موضع گیریهای ایشون در مسایل مختلف مثل حجاب و اسلامی شدن دانشگاهها بیندازید انوقت قرار گرفتن در لیست افراطیون امروز ، اصلاحطلبهای دیروز و چپهای افراطی پریروز کاملا منطقی می نماید !!!البته انتظار ندارم این مطلب رو منعکس کنید چون به نفع جریان ازاد اطلاعات نیست !!! (330765)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۵:۵۴
اینجا بهار نیوزه , صراط نیوز یا رجا نیوز نیست که از چرخش اطلاعات آزاد بیم داشته باشند و نظرات رو سانسور کنند . دیدید که نظرتون خیلی راحت مثل سایر نظرها منتشر شد (330786)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۹:۴۹
درسته که هرچه تعداد اصلاح گرایان معروف در مجلس آینده باشند به نفع کشور خواهد بود .اما وقتی اجبارا با این بی عدالتی بزرگ یعنی حذف بزرگان اصلاح طلب روبرو هستیم .حتی اصلاح طلبان غیر معروف نیز به تند روهای مجلس تو دهانی میزنند و نیز مردم مشتاق تر برای رای دادن چه در تهران چه شهرستانها (330766)
هومن
United Kingdom
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۱:۳۳
درودها...باتوجه به شرایط مکانی و زمانی و البته با مشخص شدن لیستهای انتخاباتی اصلاح طلبان و البته نظر رییس دولت اصلاحات...که کماکان محبوبیت غیرقابل کتمانی در میان بدنه اجتماع دارند میتوانیم در دوتا سه روز اینده به جمع بندی مفیدتری برسیم و با توکل بخدا و با توجه به فاکتورهای بالا اگر قصد شرکت را گرفتیم فقط این شرکت در راستای پیروزی گفتمان اعتدال که همان اصلاح طلبی است خواهد بود.....استاده ام چوشمع،مترسان ز اتشم.. (330767)
آگاهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۱:۳۵
اگر اصلاح طلبان مشارکت حداکثری نداشته باشند،تندروها و اصولگرایان با حداقل ده درصدآرا به مجلس ورودمیکنند. (330768)
هومن
United Kingdom
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۱:۳۸
ودر باره انتخابات خبرگان که واقعا دیگر کاملا دستها خالی اما دلها پر امید است...در این مورد به لیستهای انتخاباتی حداقلی که مورد تائید اقای هاشمی رفسنجانی است اقدام به رای خواهیم کرد.البته در صورت تصمیم جمعی اصلاح طلبان برای حضور فعال.....درودها (330769)
احد ارزویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۴:۱۸
سلام من بچه تبریزم لطفا من و دوستانم را راهنمایی کنید تا بدانیم کاندیداهای اصلاح طلب تبریز جز دکتر پزشکیان که تایید شد چه کسانی هستند تا با دل و جون برای مجلس همراه دولت دکتر روحانی تلاش کنیم.... (330775)
رييس زاده عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۶:۰۵
به ياري خدا اصلاح طلبان با همين حداقل ها حداكثر راي و حداكثر كرسي هاي مجلس را بدست خواهند اورد
اما يادمان باشد اين ته نادرست است كه چنين به قلع و قمع اصلاحطلبان بپردازند و براي شكست حريف از روش حذف استفاده شود
اصلا من يك سال دارم مگر هميشه نمي گويند مردم توي دهن اين...ميزنند پس چرا اينقدر می ترسید ..... (330787)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۱۷:۳۹
درود بر شرفتون من به ليستي راي مي دم كه اصلاح طلبان در راسش مطهري شجاع باشه (330796)