به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۰۰۹۴۷

دستگیری7 مظنون تروریستی در اسپانیا

گروه بین الملل: پلیس اسپانیا دست‌کم 7 مظنون به عضویت در یک گروه تروریستی را به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی داعش و النصره در سوریه دستگیر کرده است.
دستگیری7 مظنون تروریستی در اسپانیا
به گزارش پرس تی وی، پلیس اسپانیا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از یک عملیات تروریستی در این کشور پرده برداشته است. براساس این بیانیه مظنونین تروریستی قصد داشتند تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه برای تروریست‌ها در سوریه سلاح قاچاق کنند. به گفتۀ پلیس، پنج تن از دستگیر شدگان سوری، اردنی و مراکش‌ تبارِ تبعۀ اسپانیا هستند. دو تبعۀ سوری و مراکشی نیز در میان مظنونین هستند. این افراد در شهرهای والنسیا و الیکانته در شرق اسپانیا و شهر بُرون‌بوم و خودمختار سِئوتا در قاره آفریقا دستگیر شدند.

در بیانیۀ پلیس آمده است که یکی از افراد دستگیر شده مردی است که «وسایل نظامی، پول، وسایل الکترونیکی و مخابراتی، سلاح گرم و مواد اولیۀ ساخت بمب» را از طریق یک شرکت به سوریه و عراق منتقل می‌کرده است. در همین حال، پلیس آلمان نیز روز یکشنبه (18 بهمن) اعلام کرد منازل دو مرد را که متهم به ارتباط با «یک گروه تروریستی» در سوریه هستند، جستجو کرده است. براساس اعلام پلیسِ آلمان این حملات ضدتروریستی در نزدیکی شهر ماینتس، پایتخت ایالت راینلاند-فالتس در غرب کشور رخ داده است و این دو فرد «مظنون به شرکت در جنگ سوریه به عنوان اعضای یک گروه تروریستی خارجی» هستند. این‌که این افراد در حال حاضر در بازداشت هستند یا خیر یا این‌که چه لوازمی در خانه‌هایشان کشف و ضبط شده است، هنوز مشخص نیست.

روز پنج‌شنبه (15 بهمن) پلیس آلمان پس از حملات ضدتروریستی در چندین نقطه در این کشور، از جمله محل اسکان پناهجویان، چند الجزایری را به ظن ارتباط با گروه‌های تروریستی فعال در سوریه دستگیر کردند. پس از حملات تروریستی گروه داعش به پاریس، پایتخت فرانسه که در تاریخ 22 آبان سال جاری منجر به کشته شدن 130 نفر شد، تدابیر امنیتی در کشورهای اروپایی به شدت افزایش یافته است.