به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۱۰۰۹۵۳
آیت الله هاشمی رفسنجانی:

نگاه جهان به ایران تغییر کرده است

گروه سیاسی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار روسا و منتخبین علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، با تأکید بر شهرت جهانی این مؤسسه، گفت: همه‌ی آنچه را که در طول مدت تأسیس این مؤسسه تاکنون بدست آورده‌ایم، برای خدمت به بهداشت و جلوگیری از بیماری‌ها ارزشمند بوده است و خواهد بود.
نگاه جهان به ایران تغییر کرده است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تقدیر از تلاش محققان و پژوهشگرانی که برای ارتقاء علمی ایران در این مؤسسه زحمت می‌کشند، گفت: همه‌ی کسانی که سابقه‌ی علمی، تحقیق و تولید دارند، به همه‌ی نسل‌های ایران و حتی نسل بشریت خدمت می‌کنند و مطمئناً صواب این کار خود را در بارگاه عدل الهی خواهند دید. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تصمیم دولت برای جذب سرمایه‌های خارجی و برنامه‌ریزی برای گسترش صادرات تولیدات این مؤسسه را کاری بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: علاوه بر دستاوردهای اسلامی و انسانی، برای معرفی ایران و انقلاب اسلامی نیز مهم است که یک مؤسسه‌ای که بر پایه‌ی علم و عمل محققان و دانشمندان ایرانی می‌چرخد، دستاوردهای خود را در اختیار جامعه‌ی بشری می‌گذارد.

ایشان مباحث مربوط به ویروس زیکا در جوامع جهانی را یکی از ضروریات توجه و تقویت مؤسسه رازی دانست و گفت: دنیا در کنار پیشرفت‌های علمی و پزشکی، با ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زای جدیدی نیز روبه رو می‌شود که مقابله‌ی با آنها نیاز به تقویت پایه‌های علمی مراکز مربوط به بهداشت و درمان است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت مؤسسه رازی را کاری مفید دانست و به مسؤولان پیشنهاد کرد که می‌توانید تولیدات خود را در قالب شرکت‌های داخلی و خارجی که در زمینه‌ی تهیه و توزیع واکسن و داروهای پیشگیری در سراسر جهان فعالیت می‌کنند، به مردم دنیا عرضه کنید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر نگاه جوامع جهانی نسبت به ایران در دولت فعلی و به ویژه در شرایط پسابرجام را برای تقویت روابط پزشکی و بهداشتی و همچنین تبادل اطلاعات و تولیدات مناسب دانست و گفت: دنیا دارد علاقه نشان می‌دهد که با ایران ارتباط داشته باشد و خوب است هیأت‌های علمی و پژوهشی که به همراه مسؤولین سیاسی کشورهای مختلف و به ویژه اروپا به ایران می‌آیند، از مؤسسه بازدید کنند. ایشان با تأکید بر این جمله که مؤسسه برای مراکز مربوطه در همه جای دنیا شناخته شده است، گفت: شما باید اطلاعات مربوط به مؤسسه، ظرفیت‌های آن، برنامه‌های تقویت و گسترش آن و همچنین تازه‌ترین تولیدات خود را در قالب بسته‌های اطلاع رسانی به جامعه جهانی برسانید تا مسؤولان اجرایی و مربوطه کشورهای مختلف، در صورت نیاز برای تهیه تولیدات، به مؤسسه مراجعه نمایند.

در آغاز این دیدار، آقایان دکتر حمید کهرام، دکتر بهمن عابدی، دکتر همایون مهروانی و دکتر عباس شفیعی (رئیس، معاون تجاری سازی، معاون تولید مؤسسه رازی و یکی از محققین ملی و بین‌المللی واکسن) با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل اقتصادی، پزشکی، بهداشتی پرداختند و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خاطر تقویت این مؤسسه در دوران سازندگی و همچنین بازدیدهایی که طی سالیان گذشته از این مرکز علمی و بهداشتی داشتند، تشکر و از ایشان برای بازدیدی مجدد و دیدار با کارکنان، محققان، پژوهشگران و پزشکان دعوت کرده‌اند.
مرجع : آفتاب