به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۰۰۹۵۸

انتقادات صریح بهزیستی از آموزش و پرورش

گروه جامعه: کشمکش میان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع اداره و نظارت بر مراکز پیش دبستانی مدت‌هاست ادامه دارد و مشکلات حتی با بدست گرفتن کار توسط آموزش و پرورش و اجبار مراکز و مهدهای بهزیستی برای دریافت مجوز از سوی این نهاد نیز حل نشده است.
انتقادات صریح بهزیستی از آموزش و پرورش
حبیب‌اله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت مهدهای بهزیستی که هنوز از آموزش و پرورش مجوز دریافت نکرده و از سوی این وزارتخانه به عنوان متخلف شناسایی شده‌اند اظهار کرد: قرار نبود مراکز ما از آموزش و پرورش مجوز بگیرند. وی افزود: تفاهمی انجام و قرار شده بود یک کارگروه مشترک میان بهزیستی و آموزش و پرورش با هماهنگی وزارت رفاه تشکیل و همه بخش های مربوطه از نظارت گرفته تا فیزیک ساختمان ها در این کارگروه بررسی شود. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه متاسفانه آموزش و پرورش رأسا اقدام و بخشنامه‌ای به شهرستان ها ارسال کرد تا برای صدور مجوز از این دستگاه اقدام کنند گفت: این اقدام، مسئله را پیچیده کرده و باعث گله‌مندی مسئولان وزارت رفاه نیز شده است.

فرید درباره پافشاری و تاکید آموزش و پرروش مبنی بر برخورداری از رای معاونت حقوقی رئیس جمهور درباره تولی گری پیش دبستانی‌ها نیز گفت: نامه معاون حقوقی رئیس جمهور به پیش از زمان تفاهم نامه ما با آموزش و پرورش برمی‌گردد و توافق ما این نبود. وی با تاکید بر اینکه اگر آموزش و پرورش قرار است مجوز صادر کند باید مسئولیت همه بخش ها و موارد مربوط را برعهده بگیرد اظهار کرد: این در حالی است که آموزش و پرورش تنها در بخش آموزش ورود می‌کند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با طرح این پرسش که "آموزش و پرورش تا کنون چند نیروی تخصصی برای پیش دبستانی تربیت کرده است؟" گفت: آموزش و پرورش چه کاری انجام داده است؟ چرا این دوره یک سال را اجباری نمی‌کند و برای موالید کشور برنامه ریزی ندارد؟ فرید ادامه داد: هیچ آمادگی در آموزش و پرورش وجود ندارد و اگر نگاه سیاست گذاری دارند باید همه این بخش ها را با هم ببینند، در غیراینصورت کاری از پیش نمی‌رود.
مرجع : ایسنا