به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۱۰۰۹۶۹

چند تا چیز /طنز

چند تا چیز /طنز
گروه سیاسی: پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت:

«گاهی در یک فروشگاه برای خرید لباس فرزندتان آنچه ایده‌آل‌تان هست را پیدا نمی‌کنید اما برای جلوگیری از سرماخوردگی فرزندان خود حتی لباسی را که با ایده‌آل شما هماهنگ نیست، خریداری می‌کنید. پس بدانید در انتخابات هم اگر حضور نیابید، فرزند و جامعه ما دچار مشکل می‌شود، پس همان‌طور که به‌ ناچار از فروشگاه لباسی خریداری می‌کنید، ولو دلچسب شما نباشد، حضور در انتخابات هم کاری لازم است و ما در هر شرایطی باید هفتم اسفند پای صندوق انتخابات برویم». حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران.

 

به نظر ما بهترین مثال را آقای روحانی زد. ببینید انتخابات مثل خریدن لباس است. ما به همین مناسبت یاد چندتا چیز افتادیم:

 

۱- ما بچه بودیم خودمان لباس نمی‌خریدیم که. بابامان می‌خرید. به سلیقه خودش و البته به اندازه جیبش. ما هم می‌پوشیدیم.

 

۲- ما بچه بودیم لباس که نمی‌خریدیم. صبر می‌کردیم لباس داداش‌بزرگه براش کوچک شود و وقتی صلاحیت پوشیدنش را فاقد می‌شد، ما صلاحیت پوشیدنش را پیدا می‌کردیم و از لباس‌های مانده او انتخاب می‌کردیم.

 

۳- ما بچه بودیم که لباس نمی‌خریدیم. روپوش مدرسه یک شکل و یک جنس و یک دوخت ثابت داشت که همه باید از همان می‌پوشیدند. ما هم همان را انتخاب می‌کردیم چون گزینه دیگری برای انتخاب نداشتیم.

 

۴- ما بچه بودیم مثل الان که نبود، هرچی می‌پوشیدیم اگر نخ‌نما می‌شد یا اینجا و آنجاش پاره می‌شد ولی ما با همان لباس چهار سال سر می‌کردیم.

 

٥- حالا اینها هیچی. ما دلمان می‌خواهد کت و شلوار دست‌دوز ایتالیایی بپوشیم، ولی دستمان و وسعمان نمی‌رسد. چی می‌پوشیم؟ کت و شلوار هاکوپیان و فکر هم می‌کنیم خوش‌تیپ شدیم.

نتیجه؟ ما هر لباسی پوشیدیم ناچار شدیم برویم توی افق گم بشویم، چرا؟ چون به قول رئیس‌جمهور از لخت‌ماندن که بهتر است.»