به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۱۰۱۰۶۱
باید یقه آمریکایی ها را در خلیج فارس گرفت

نقدی: دیپلماسی نمی‌تواند ما را موفق کند

گروه سیاسی: رئیس سازمان بسیج گفت: در مدت دو سالی که به آمریکا لبخند می‌زنیم پیشرفت علمی کشور دو رتبه کاهش پیدا کرده و یک رتبه در ورزش کاهش داشتیم و رکود و بیکاری در کشور تشدید شده و قیمت نفت به یک‌چهارم تقلیل یافته است.
نقدی: دیپلماسی نمی‌تواند ما را موفق کند
سردار محمدرضا نقدی در مراسم یادواره دو هزار و 200 شهید این شهرستان در مصلای امام خمینی (ره) رشت با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم گیلان اظهار کرد: در ایامی که ایام درس و عبرت گرفتن از تاریخ است، بزرگداشت یاد شهدا مفهوم خاص خود را دارد. نقدی با اشاره به اینکه دیپلماسی نمی‌تواند موقعیت ما را در دنیا مستحکم کند، گفت: این منطق شهداست که دشمن را در مقابل ملت ایران خاضع کرده و آنها را به وحشت انداخته و به عقب رانده است. وی با بیان اینکه امروز عده‌ای می‌خواهند پیروزی‌های به دست آمده را با منطق سازش مصادره کنند، افزود: اگر برای مذاکره دعوت می‌شویم به دلیل موفقیت در مناطق نیل و الزهرا در سوریه است.

این مقام مسئول گفت: اگر دیپلماسی بلد بودید صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌داشتید تا در مذاکرات امتیاز بگیرید، در مذاکره باید خود را قوی نشان داد و روشن و واضح است که دیپلماسی نمی‌تواند ما را در دنیا موفق کند. نقدی عزت و تسلیم‌ناپذیری ملت ایران را برگرفته از مرام امام حسین (ع) و منطق دین دانست و اضافه کرد: منطق شهدا و بسیجیان است که یقه نیروهای آمریکایی را در خلیج فارس می‌گیرد. وی با بیان اینکه برخی می‌خواهند پیروزی و اقتدار نظام را به حساب خردمندی خود بگذارند، خطاب به آنها گفت: از کیسه شهدا به نفع خود خرج نکنید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمنان می‌خواهند نفوذ کنند و با نفوذ جریانی خود به ما القا می‌کنند که راه سعادتمندی در سازش با آمریکا است اما دلیل داریم که دروغ می‌گویند. وی اظهار کرد: ایران قبل از انقلاب 50 سال با آمریکا رفیق بود و روزانه 6 میلیون بشکه نفت ما را می‌بردند و نتیجه این شد که بیشتر مردم بی‌سواد مطلق بودند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ثمره دوستی با آمریکا را گرسنگی و بی‌سوادی دانست و یادآور شد: 36 سال با آمریکا مبارزه کردیم و همان ملتی که بی‌سواد بودند اکنون ماهواره به فضا پرتاب می‌کنند.

وی گفت: امروز حرف نخست را در امر پزشکی در منطقه می‌زنیم و این نتیجه دشمنی با آمریکاست و آن بدبختی نیز نتیجه دوستی با آمریکا بود. نقدی افزود: ترکیه اکنون 420 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد و فقر و بدبختی در این کشور بیداد می‌کند. وی با اشاره به اینکه عربستان یک سوم ایران جمعیت دارد، افزود: آمریکا روزانه 10 میلیون بشکه نفت این کشور را می‌برد اما 35 درصد مردم آن زیر خط فقر هستند. این مقام مسئول به سومین دلیل مذکور اشاره کرد و یادآور شد: در مدت دو سالی که به آمریکا لبخند می‌زنیم پیشرفت علمی کشور دو رتبه کاهش پیدا کرده و یک رتبه در ورزش کاهش داشتیم و رکود و بیکاری در کشور تشدید شده و قیمت نفت به یک‌چهارم تقلیل یافته است.

وی راه پیشرفت را منطق شهدا و استفاده از طرفیت‌های داخلی دانست و خاطرنشان کرد: 15 هزار میلیارد تومان باید بدهیم و 12 فروند هواپیمای پهن‌پیکر بخریم تا تنها بتواند در فرودگاه امام (ره) بنشیند و مستقیم به آمریکا و استرالیا برود تا کسانی که می‌خواهند به این کشورها سفر کنند راحت باشند در حالی که با این پول می‌شود صدها شغل ایجاد کرد.  نقدی با بیان اینکه به طرف دوستی با غرب رفتن اقتصاد ما را به فلاکت می‌کشاند، یادآور شد: دشمن می‌خواهد به لحاظ اقتصادی سقوط کنیم. وی متذکر شد: افرادی باید به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه پیدا کنند که با منطق شهدا با ظلم مبارزه کنند تا عزت ملت ما حفظ شود و پرچم اسلام را بالا نگه دارند نه اینکه پرچم آمریکا را بالا نگه‌ دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بدهی اقتصادی آمریکا را 19 هزار میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: اگر آمریکا نفت کشورها را غارت نکند از بین می‌رود. وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند مذاکره یعنی نفوذ و برخی دم از نفوذ می‌زنند، یادآور شد: عشق و اطاعت از ولایت در تمام وصیتنامه شهدا است.
مرجع : فارس