به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۰۱۰۷۵
قائم مقام وزیر بهداشت:

افزایش‌90‌هزار بیمار سرطانی در‌هر ‌سال

گروه جامعه: قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی و نهادهای مردم نهاد گفت: هر سال نزدیک به 90 هزار بیمار مبتلا به سرطان جدید به شمار سرطانی های کشور افزوده می شوند.
افزایش‌90‌هزار بیمار سرطانی در‌هر ‌سال
 محمد هادی ایازی روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز درمانی و توانبخشی شادروان دکتر رضاقلی نظام مافی تصریح کرد: در حالی هر سال 90 هزار مورد جدید سرطان به کشور افزوده می شود که در زمان حاضر 350 هزار بیمار مبتلا به سرطان داریم.ایازی به بیماری ام . اس اشاره کرد که این بیماری در سال 56 فقط 26 بیمار مبتلا در کشور داشت؛ ولی امروز این تعداد به 60 هزار تن افزایش یافته است و یا اینکه الان نزدیک به 800 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور بسر می برند.این مقام مسئول دروزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درباره معلولان و سالمندان هم اظهار کرد: حدود پنج درصد جمعیت کشور معادل سه و نیم میلیون تن را جامعه معلولان و سالمندان تشکیل می دهند.قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه این گروه های بیمار، معلول و سالمند سالانه هزینه های زیادی به نظام کشور وارد می کنند؛ این در حالی است که دولت به تنهایی به هیچ وجه قادر به حل این مشکلات نیست.

ایازی تصریح کرد: نظام تعرفه ای برای بسیاری از بیماری ها به دلیل محدودیت های موجود، تعریف نشده است، بنابراین باید زمینه مشارکت مردم در کارهای خیر سلامت را فراهم کنیم.وی در بخش دیگری از سخنانش درباره خیرین گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، 50 درصد ثروت جهان فقط دست 62 تن است؛ این در حالی است که شمار محدودی از ثروتمندان به انجام کار خیر توفیق می یابند.
وی افزود: خانواده نظام مافی علاوه بر مشارکت در راه اندازی مرکز توانبخشی نظام مافی در حال تاسیس بیمارستان یکصد تختخوابی در بیمارستان رازی (امین آباد) برای بیماران روان هستند.قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هر چقدر جامعه به سمت سالمندی پیش می رود، میزان مراجعه به مراکز درمانی افزایش می یابد؛ این در حالی است که متاسفانه زیرساخت های نظام سلامت باتوجه به محدودیت های دهه های گذشته آنچنان که باید، توسعه نیافته است.

وی تصریح کرد: دولت های گذشته به علت محدودیت ها نتوانستند آنچنان که باید در نظام سلامت سرمایه گذاری کنند و دولت فعلی نیز با مشکلات بیشتری روبه رو است؛ بنابراین باید زمینه مشارکت مردم در کارهای خیر حوزه سلامت را فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، مرکز درمانی و توانبخشی شادروان دکتر رضاقلی نظام مافی امروز با حضور مسئولان نظام سلامت در خیابان آیت الله کاشانی تهران به بهره برداری رسید.
مرجع : ایرنا