به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۱۰۱۱۱۳
جهانگیری:

دنیا‌به این نتیجه رسید که باید‌با ایران کار‌کند

گروه سیاسی: معاون اول رئیس جمهوراز پرونده هسته‌ای ایران به عنوان کلیدی ترین مشکل پیش روی دولت نام برد که دولت توانست با مذاکره با قدرت های جهانی به توافق دست یابد.
دنیا‌به این نتیجه رسید که باید‌با ایران کار‌کند
اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز در جریان سفر یک روزه خود به استان قم در جلسه شورای اداری این استان با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: نقش اصلی راه را در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشت و هم‌چنین روحانیت و حوزه های علمیه همواره پشتیبان نظام بوده‌اند.معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طی 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز به اهداف انقلاب و آرمان های شهدا نزدیک‌تر شده‌ایم گفت:‌ انقلاب اسلامی در مقطعی به پیروزی رسید که برای بسیاری از سیاستمداران و تحلیل گران سیاسی در آن مقطع امکان وقوع انقلابی دینی نبود، اما امام خمینی(ره) و ملت بزرگ ایران کار بزرگی انجام دادند.

وی ادامه داد: حرکتی که امام خمینی(ره) ترسیم کرد حرکتی جذاب بود که توانست بسیاری از دل‌ها را به خود جذب کند . این در حالی است‌که امروز متاسفانه فعالیت هایی با نام اسلام در دنیا اتفاق می افتد که جز وحشت و نفرت چیزی از آن‌ها استنباط نمی‌شود. جهانگیری با اشاره به پیدایش داعش و فعالیت‌های وحشیانه این گروه تروریستی اظهار کرد:ضربه ای که اسلام از داعش دید ، شاید از بسیاری از دشمنان رو درروی به خود ندید.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ایران و شیعه و هم‌چنین حرکت انقلابی امام خمینی(ره) در شرایطی که بسیاری تلاش کرده‌اند دنیا را در فضای اسلام هراسی قرار دهند می‌تواند چهره رحمانی و واقعی اسلام را مطرح کند؛ چرا که یکی از رسالت های دولت اسلامی تبیین حرکت هایی در دنیا و الگو قرار گرفتن در دنیای امروز است به همین جهت باید الگوی خوبی از حکومت اسلامی در دو بعد مادی و معنوی از جمهوری اسلامی ایران ارائه کنیم. جهانگیری با اشاره به مشکلات پیش روی نظام طی سالهای پس از پیروزی انقلاب تاکید کرد:‌ با وجود همه مشکلاتی که در طول سی و هفت سال پس از انقلاب مواجه بودیم اگر با دیدی منصفانه نگاه کنیم در می‌یابیم جمهوری اسلامی ایران موفقیت ها و پیشرفت های بسیاری داشته است.

وی با اشاره به ناامنی‌های داخلی کشورهای منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، عراق ، سوریه و لیبی و یمن با تاکید بر اینکه ایران کانون امنیت منطقه است اظهار کرد: بسیاری از اتفاقات که در اطراف کشور به ویژه در مرزهای غربی به وقوع پیوست هدف اصلی اش ایران بود. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هدف اصلی داعش ایران بود، افزود:‌ آن‌ها نه تنها به ایران نزدیک نشدند بلکه با حضور ایران در جاهای دیگر نیز نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

جهانگیری در ادامه به دیدار اخیر خود با نخست وزیر یونان اشاره و خاطر نشان کرد: در این دیدار وزیر امور خارجه یونان اظهار می کرد که در جلسه اخیر وزرای اتحادیه اروپا تغییر عمده ای در نظر همه وزرا مشاهده شده و گرایش همه آن‌ها به گونه ای به سمت ما جهت پیدا کرده است. جهانگیری گفت:‌ شاید در تاریخ ایران کمترین موقعیتی داشتیم که نقش آفرینی ما در منطقه به اندازه امروز زیاد باشد و قدرت نفوذ ما افزایش یافته باشد . امروز همه می‌دانند که اگر نگوییم ایران در بخشی از کشورهای منطقه حرف آخر را می زند، باید بگوییم که نظر ایران در بسیاری از کشورها بسیار حائز اهمیت است.

  معاون اول رئیس جمهور در بخشی از دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه دولت توانسته از بخش زیادی از مشکلات پیش روی خود عبور کند، به توافق هسته‌ای با قدرت های جهان اشاره کرد و گفت: کلیدی ترین مشکل پیش روی دولت پرونده هسته‌ای ایران بود که توانست با مذاکره با قدرت های جهانی به توافق دست یابد. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مذاکرات ایران و 1+5 پیچیده ترین مذاکرات تاریخ دنیا است خاطر نشان کرد: برخی از لج سیاسی و از روی حسادت نظراتی دارند که نظرات آن‌ها محترم است اما دنیا به عظمت تیم ایران اقرار کرده و همواره سر تعظیم فرود آورده است و در دنیا حتی یک نفر هم پیدا نشده که بگوید ایران ضرر کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری معتقد بودن که مذاکره با 1+5 به نتیجه ای نمی رسد اظهار کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که باید با ایران کار کند؛ چرا که در ایران تیمی منطقی روی کار آمده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی انتقادات و اظهارات مبنی بر وضعیت تولید و بازار داخل در شرایط پسا برجام خاطر نشان کرد: امکان ندارد در این شرایط دولت اجازه دهد که تولید داخلی توسط خارجی ها آسیب ببیند. من به عنوان مسؤول ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی می گویم که اقتصاد مقاومتی برای دولت یازدهم نه یک شعار بلکه یک واقعیت پذیرفته شده است و ما سیاست های آن را سیاست های مطلوب دوران پساتحریم می دانیم.

وی هم‌چنین با اشاره به اظهارات برخی در مورد چرایی حضور خارجی ها در صنعت و بازار ایران گفت:‌ برخی می‌گویند که حتما حضور خارجی ها در ایران برای آن‌ها منفعتی دارد. در پاسخ باید به آن‌ها بگوییم که قطعا همین طور است و در این حضور هم آن‌ها منفعت می برند و هم ما . وی علت تمایل کشورهای اروپایی برای حضور در ایران را مواجه شدن اقتصاد دنیا با مشکل و رکود بیان و اظهار کرد: ایران نه به اندازه چین اما از استعدادهایی برخوردار است که می‌تواند اقتصاد دنیا را به حرکت وادار کند و مهمترین ویژگی که ایران در این خصوص دارد برخورداری از نیروی تحصیل کرده است .

 

معاون اول رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه سال 94 از نظر اقتصادی سخت ترین سال اقتصادی پس از ایام پیروزی انقلاب بود گفت:‌تا پیش از این دولت ها به نفت بشکه ای صد دلار عادت کرده بودند هم‌چنین بسیاری از دستگاه ها به دولت وابسته بودند این در حالی است که بسیاری از آن‌ها به هیچ وجه نباید در بودجه دولت شریک باشند.

وی ادامه داد: با این وجود برخی از این دستگاه ها در سال های گذشته با دولت سهیم شده بودند اما حال که دولت می خواهد آن‌ها را حذف کند می‌گویند که با ما برخورد سیاسی می‌شود؛ در دولت گذشته به ما پول می دادند اما الان حذف می‌کنند؛ عده ای را نان خور دولت کرده‌اند تازه دولت را هم فحش می‌دهند.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه درآمد نفتی امسال 25 میلیارد دلار است اظهار کرد: این در حالی است که فقط در سال 90 ، 118 میلیارد دلار درآمد نفتی کشور بود، اما امسال از 25 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت به جز حدود 6 میلیارد دلار که متعلق به صندوق توسعه است مابقی در اختیار دولت قرار دارد با این وجود در سال 94 تورم کاهش یافت و فضای کسب و کار با بهبود مواجه شد . هم‌چنین رشد اقتصادی نیز و نرخ سرمایه‌گذاری در حال تبدیل شدن به نرخ مثبت است. آرامش نیز در کشور حاصل شده است.

 

به گزارش ایسنا معاون اول رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود با اشاره به وضعیت و اهمیت استان قم اظهار کرد: دولت کارهای بسیار مهمی در استان قم دارد و توسعه استان قم برای همه مسئولان افتخار محسوب می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید برخی از مسائل قم حل شود و در این صورت است که می تواند تبدیل به کانون مهم در اقتصاد کشور باشد به برخی مشکلات موجود در این استان اشاره و اظهار کرد: مشکلات در مقابل اراده مدیریت ناچیز است و با مدیریت خوب می‌توان همه مشکلات را برطرف نمود.

مرجع : ایسنا