به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۴
 
۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۰۱۱۲۶
اسامي نهايي كانديداهاي خبرگان در وزارت كشور

پيش‌بيني سيدحسن درست از آب درآمد!

تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس‌ها و نوشته‌ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند
پيش‌بيني سيدحسن درست از آب درآمد!
گروه سياسي: خبرهاي اوليه حاكيست كه سیدحسن خمینی، موسوی بجنوردی و مجید انصاری از سوی شورای نگهبان برای بار دوم توسط شوراي نگهبان، برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ردصلاحیت شده و از حضور در انتخابات هفتم اسفند بازماندند. در بررسی نهایی صلاحیت ها تعدادی از داوطلبانی که قبلاً تایید صلاحیت شده بودند رد شدند. همچنین برخی داوطلبان که پیش از این صلاحیت آن ها رد شده بود مورد تایید فقهای شورای نگهبان قانون اساسی قرار گرفتند.

یوسفی مدیرکل سیاسی استانداری تهران گفت: صبح امروز بنا بر اعلام قبلی لیست ارسالی از سوی شورای نگهبان دریافت شد. وی افزود: طبق قانون صبح فردا اسامی افراد تایید شده برای رقابت در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری آگهی خواهد شد. دبیر ستاد انتخابات استان تهران افزود: لیست تهران، بدون تغییر همان لیست دو هفته پیش است و شورای نگهبان تغییری در تایید صلاحیت‌ها انجام نداده است.

شورای نگهبان علت رد صلاحیت یادگار امام (ره) را عدم شرکت در آزمون اعلام کرده در حالی که بسیاری از روحانیون از جمله سید احمد حسینی خراسانی، سیدمهدی میرباقری، علیرضا اعرافی و سید محمد سعیدی بدون شرکت در آزمون تایید صلاحیت شده اند. همچنین ده ها مرجع و عالم و فقیه به اجتهاد نوه بنیانگذار انقلاب شهادت داده‌ و صلاحیت سیدحسن خمینی را محرز دانسته‌ بودند.

گفتني اينكه، آیات عظام وحید خراسانی، شبیری‌زنجانی، امینی، محفوظی، محقق داماد، موسوی اردبیلی، آیت‌الله سیدجعفر کریمی و آیت الله غضنفری‌خوانساری پیش از این اجتهاد سید حسن خمینی را تایید کرده بودند. هم چنین آیت‌الله جوادی آملی پيرامون شخصيت علمی آیت‌الله سيدحسن خمينی گفته بودند: «سيد حسن آقا از نظر فقهی در زمره علمای بزرگ است كه جلسات درس فقه و اصول را بسيار خوب و پربار برگزار می‌كند.» هم چنین تاکید کرده بودند: «بنده ايشان را از هر جهت واجد شرايط می‌دانم.»

سیدحسن خمینی در پي عدم احراز صلاحیتش برای انتخابات مجلس خبرگان در مهلت قانونی اعتراض کرد و گفت: اینکه بعضی از حضرت آقایان محترم فقهای شورای نگهبان نتوانستند از شهادت علمای اعلام که بر بسیاری از ایشان سمت استادی دارند و اساتید معظم که قوام حوزه علمیه به آنهاست و از نوشته‌ها و کتاب‌های اینجانب، صلاحیت علمی را احراز کنند، حداقل برای من و بسیاری دیگر جای تعجب دارد.

سید حسن خمینی همچنین در مورد امکان اعتراض در مهلت قانونی اعلام شده، افزود: بر حسب قانون امکان اعتراض وجود دارد، ولی جداً معتقدم که در این میان نکته نامعلوم و مبهمی وجود ندارد و بنده هم فردی ناشناخته نیستم که اعضای محترم با بررسی مجدد بتوانند هویت و یا سندی را به دست آورند، لذا تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس ها و نوشته ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند؛ اما تنها با توجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر اقدام می کنم.