به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۱۰۱۱۷۷
آيت الله حائری شیرازی:

فتنه تنها حصرخیابانی شده٬فروکش نکرده

فتنه تنها حصرخیابانی شده٬فروکش نکرده
گروه سياسي: آيت الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان می‌گوید: «فتنه» ۸۸ فروکش نکرده و تنها «به خیابان آمدن‌ها» متوقف شده٬ است. مهم‌ترین اظهارات وی را در ادامه بخوانيد:

* این که ما محدود کنیم خبرگان را که فقط در تعیین رهبری وظیفه دارند و در بقیه اوقات وظیفه ندارند، خیر چنین نیست. برخی فکر می‌کنند اعضای خبرگان همیشه ناظر هستند تا روز مبادا که موقع انتخاب رهبر شود. یعنی مثل آب گرم کن همیشه روی شمع هستند موقع انتخاب رهبری روی نقطه جوش می‌آیند. در حالی که قطعا چنین نیست.
* طبیعی است گروهی لازم است در انجام این وظایف گسترده به رهبری کمک کنند و این خدمت به نظام است. اعضای خبرگان در نظارت بازوی رهبری هستند.
* نظارت دائم رهبری از طریق خبرگان صورت می‌گیرد، چشم‌های خبرگان را بر این نظارت باز می‌کند و خیلی مسائل را حل می‌کند. خبرگان به او یاری می‌رسانند و بار نظارتی که بر دوش رهبر است را می‌توانند هر کدام اندکی سبک کنند.
* اعضای خبرگان در اینجا مسئولیت و حقی ندارند و همه مسئولیت با رهبری است و اینها فقط ایشان را یاری می‌رسانند.
* به لطف خدا شورایی نشد و آقا انتخاب شدند. هرچند ایشان خودش به انتخاب خودش اعتراض کرد در آن جلسه و این نشان از تقوای ایشان دارد.
* مگر امام نفرمودند تا دست این دو نفر (رهبري و هاشمي) در دست هم است، من خیالم راحت است. دشمن هم بیکار نمی‌نشیند تمام تلاشش را می‌کند که بین این دو نفر اختلاف بیافتد. روی اطرافیان و بیوت بچه‌هایشان هرجا بتواند کار می‌کند که این اختلاف شود. حالا ما بیاییم تلاش کنیم که این آرزوی امام عملی شود و این اختلاف از بین برود.
* (در مورد اختلاف و خانه نشینی احمدی نژاد): به او نیز گفتم عده ای می‌خواهند تو ادامه بدهی تا رأی عدم کفایتت را در مجلس بگیرند و آن گاه بگویند از اول هم کفایت نداشته و کسی که او را تفویض کرده و پس از انتخابات تنفیذ کرده او مقصر است و اگر دلسوز هستی نکن و ادامه نده.
* این عواقب خیلی بدی دارد تا ۱۰۰ سال دیگر هم سلبی رای بدهیم همین آش است و همین کاسه و مشکلی از مشکلات مملکت حل نمی‌شود.
* این نکته را هم باید به آقایان متذکر شویم که فتنه ۸۸ فروکش نکرد بلکه تنها مساله به خیابان آمدن‌ها متوقف شد. زیرا هزینه آن بعد از به میدان آمدن رهبری و سپس به خیابان آمدن مردم در ۹ دی بالا رفت و این یعنی زمینه خطر باقی است. ۹ دی حضور خیابانی را متوقف کرد اما این جریان در انتخابات‌ها خودش را نشان می‌دهد.
* بنده به همه آقایان بارها گفته‌ام که بنشینید و صحبت کنید و اختلافات‌تان را با گفتگو حل نمایید. در مطبوعات به هم نیش نزنید بلکه با گفتگو حل کنید.
* به هاشمی و مصباح گفتم بنشینید با هم گفتگو کنید و مشکل را حل کنید. نگذارید رسانه‌ای بشود.
* لفظ امام خاص امام معصوم نیست. این آقای عدنان امام جماعت وین هر وقت من را می‌بیند می‌گوید امام حائری آمد. پس چه ایرادی دارد که ما هم رهبرمان را امام خطاب کنیم؟ چنانکه امام خمینی را خطاب کردیم.
* این تصور را نداشته باشیم که اگر کسی در یمن یا نیجریه یا سوریه یک حرکت بزرگی می‌کند در این راستا او خودش به تنهایی موثر بوده و رهبری رهبر انقلاب در توفیقات این‌ها بی تاثیر بوده است. خیر، اصل حرکت را رهبری کرده‌اند تا آنها بتوانند چنین موفقیت‌هایی بدست بیاورند ولی معمولا کسی که پاس گل را می‌دهد به چشم نمی‌آید و همه فقط خود گل زن را می‌بینند.