به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۱۰۱۲۲۰

درباره سوریه زمان زیادی تلف شده است

گروه بين‌الملل: وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه زمان حل و فصل بحران سوریه گذشته است، ضرورت این امر که غرب و کشورهای منطقه باید در اسرع وقت، خطر گروه افراطی داعش و واقعیات منطقه ای را درک کنند، مورد تاکید قرار داد.
محمد جواد ظریف صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به شهر مونیخ در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های ایرانی افزود: کشورهای غربی و منطقه ای باید واقعیات مبارزه مشترک همه جانبه با افراط گرایی و فرقه گرایی را درک کرده و به راه حلی معقول جهت پایان دادن به بحران سوریه برسند.

به گزارش ایرنا ؛ وزیر خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست مونیخ برای سوریه و نیز کنفرانس امنیتی مونیخ به این شهر آلمان سفر کرده است در ادامه اظهار داشت: ما هم معتقد هستیم که زمان زیادی از ضرب الاجل گذشته و در واقع دست یابی به راه حل برای بحران سوریه به دلیل بعضی سیاست های غلط و پیش شرط های غیرمنطقی، نامعقول، غیرقابل حصول و غیرقانونی به تاخیر افتاده است.

وی با اشاره به اینکه زمان زیادی تاکنون تلف شده است، گفت: وظیفه افرادی که در خارج از سوریه هستند، تسهیل روند صلح در این کشور می باشد نه تعیین شرط و شروط برای مردم. ظریف گفت: در دور قبلی مذاکرات صلح سوریه برخی کارشکنی ها منجر به تعلیق ادامه گفت وگوها شد. اکنون در برهه بسیار مهمی قرار داریم و نیاز است که مذاکرات باجدیت دنبال شود.

وی با ضروری دانستن تشخیص و متمایزساختن تروریست ها از گروه های معارض به منظور ادامه روند مذاکرات، افزود: پیش از نشست امشب مونیخ برای سوریه چند ملاقات دوجانبه با وزرای امور خارجه روسیه و چین و نیز نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه خواهیم داشت.

وزیر خارجه کشورمان همچنین اظهار داشت که احتمالاً در حاشیه کنفرانس امینتی مونیخ که فردا (23 بهمن ) و پس فردا ( 24 بهمن ) برگزار می شود دیدارهایی را با اعضای گروه 5+1 در رابطه با اجرای برجام انجام خواهد داد. وی افزود که در روز نخست کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی کرده و در حاشیه آن نیز ملاقات هایی با برخی از شرکت کنندگان و نیز با اتاق های فکر انجام خواهد داد.

نشست بین المللی مونیخ برای کمک به حل بحران سوریه از ساعت 18 به وقت آلمان با حضور وزرای خارجه 15 کشور و نمایندگان سازمان های بین المللی و منطقه ای در هتل هیلتون شهر مونیخ برگزار خواهد شد. در این سفر، محمد جواد ظریف را 'حسین امیرعبداللهیان' معاون عربی و آفریقایی وزرات امور خارجه همراهی می کند.