به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۰۱۲۷۴
مسلمانان به دنبال کاندیدایی هستند که به تنوع دینی احترام می‌گذارد

حمایت مسلمانان آمریکا از دموکرات‌ها

گروه بین الملل: اکثریت مسلمانان آمریکا از کاندیداهای دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا حمایت می‌کنند.
حمایت مسلمانان آمریکا از دموکرات‌ها
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «The National Memo»، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان در آمریکا، با انجام یک نظرسنجی از تمایل اکثریت مسلمانان به کاندیداهای دموکرات‌ در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور خبر داد. رابرت مک‌کاو، مدیر امور دولتی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی می‌گوید: البته این مسئله با توجه به اسلام‌هراسی آشکار تعداد زیادی از کاندیداهای جمهوری‌خواه به ویژه دونالد ترامپ، چندان تعجب‌برانگیز نیست اما این آمار، حاوی اطلاعاتی در مورد تغییرات نظرات سیاسی مسلمانان در دو دهه گذشته است.

وی افزود: این نظرسنجی نشان داد که اکثریت مسلمانان، حدود 52 درصد، حامی هیلاری کلینتون در انتخابات آتی هستند. حمایت مسلمانان آمریکا از کلینتون به دلیل داشتن شناخت بیشتر او از مسلمانان به واسطه فعالیت در سمت وزیر خارجه است. مک کاو گفت: حمایت مسلمانان از کلینتون همچنین نشان می‌دهد که مسلمانان آمریکایی مخالف رهبری زنان نیستند؛ با نگاهی به کشورهای اسلامی مانند پاکستان، بنگلادش، ترکیه و حتی کوزوو می‌توان دریافت که بسیاری از جوامع اسلامی پیش از این نیز رهبران، روسای جمهور و نخست‌وزیرهای مسلمان داشته‌اند. این چیز جدیدی نیست که مسلمانان زنان را به رهبری برگزینند. البته ممکن است که برای آمریکا مسئله تازه‌ای باشد.

پس از کلینتون، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت «ورمانت »بیشترین حامیان مسلمان را دارد و حدود 22 درصد مسلمانان از او حمایت می‌کنند. سندرز یکی از سرسخت‌ترین مخالفان اسلام‌هراسی است؛ وی در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود، دست یکی از دانشجویان مسلمان را گرفت و به جایگاه سخنرانی رفت و عنوان کرد که در صورت پیروزی در انتخابات با اسلام‌هراسی و همه انواع نژادپرستی مقابله خواهد کرد.

به گفته مک‌کاو با افزایش 15 درصدی اسلام‌هراسی در دو سال گذشته، مسلمانان به دنبال حمایت از کاندیداهایی هستند که به تنوع دینی احترام می‌گذارند و کاندیداهایی متوسل به سیاست ترس را مورد انتقاد قرار می‌دهند. از این رو جمهوریخواهان مورد حمایت مسلمانان نیستند. وی افزود: از زمان حادثه یازدهم سپتامبر و حمله به افغانستان و عراق و افزایش احساسات ضداسلامی، مسلمانان آمریکا به سمت حزب دموکرات متمایل‌تر شده‌اند.