به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۳ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۱۰۱۳۲۶

طراحی ششمین نسل بمب‌افکن مافوق صوت

گروه فناوری:محققان شرکت هواپیماسازی نورثروپ گرومن، از ششمین نسل بمب‌افکن‌ مافوق صوت غیرقابل شناسایی طراحی شده که جایگزین بمب‌افکن B-2 خواهد شد، رونمایی کردند.
طراحی ششمین نسل بمب‌افکن مافوق صوت
 قرار است طرح برگزیده جایگزین بمب‌افکن B-2 با کد NG Air Dominance توسط مهندسین شرکت نورثروپ گرومن پس از تامین بودجه توسط نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا تولید شود.
 مسؤولان شرکت نورثروپ گرومن، تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد فناوری بمب‌افکن نسل ششم ارائه نداده‌اند؛ با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که این پرنده قادر به پرواز با سرعت فراتر از صوت است و همچنین به سامانه‌های پیشرفته رادارگریز و سیستم سلاح لیزری مجهز خواهد شد.  فناوران صنایع هوایی معتقدند که شرکت نورثروپ گرومن باید از سیستم خنک‌کننده فوق پیشرفته برای کاهش دمای سلاح لیزری در این بمب‌افکن استفاده کند.
 
کریس هرناندز، معاون بخش تحقیقات شرکت نورثروپ گرومن سال گذشته در مصاحبه با مطبوعات اعلام کرد که بمب‌افکن جدید باید به اندازه کافی برد عملیاتی داشته باشد، چرا که در شرایط فعلی پایگاه‌ها و فرودگاه‌های لازم برای سرویس‌دهی به این هواپیما در خارج از ایالات متحده آمریکا موجود نیست. 
تام وایس، مدیر بخش هواوفضای شرکت نورثروپ گرومن نیز در مورد مشکلات موجود در ساخت بمب‌افکن جدید اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل موجود در نسل جدید، کنترل گرمای ناشی از سلاح لیزری است.

در واقع این هواپیما با مشکلات اساسی همچون گرمای زیاد سیستم پس‌سوز موتورها و سلاح لیزری مواجه است که برای حفظ ویژگی عدم شناسایی توسط موشک‌های حرارتی و رادارهای طیف‌سنج باید این حرارت اضافی به نحوی ناپدید شود.  وی در مورد زمان ساخت نمونه آزمایشی بمب‌افکن نسل ششم افزود: متاسفانه با توجه به مشکلات موجود ساخت این هواپیما در چند سال اخیر میسر نیست و حداقل زمان برای پیشبرد صنایع مورد نیاز این نسل تا سال 2030 طول خواهد شد.
مرجع : ایسنا