این توجهات ویژه به فرودگاه امام، ایرلاینهای مطرح اروپایی را نیز وسوسه کرده که بار دیگر پروازهای خود به ایران را از سر بگیرند و در این میان پیک سفری نوروز که مسافران ایرانی گستردهای دارد، بهترین فرصت برای آنها به شمار میآید، فرصتی که به نظر می رسد در آینده نزدیک قرارداد استفاده از آن بسته میشود. سیدی - مدیرکل فرودگاه امام(ره) - در این باره گفته شرکت هواپیمایی ایرفرانس در مسیر پاریس - تهران، شرکت بریتیش ایرویز در مسیر لندن-تهران و شرکت هواپیمایی کی.ال.ام نیز در مسیر آمستردام - تهران برنامههای خود را برای آغاز پروازها از فروردین 1395 اعلام کردند و اگر به این آمار درخواست لوفت هانزا برای افزایش پروازهایش را نیز اضافه کنیم، قطعا بهبود جایگاه ایران در مسیرهای پروازی منطقه اولین نتیجه خواهد بود.
هرچند فعال شدن دوباره ایران ایر و قراردادهای جدید ایران با طرفهای اروپایی چندان برای رقبای منطقهای کشور خوشایند نبوده و در کنار ایرلاینهای حاشیه خلیج فارس حتی ایرلاین دولتی ترکیه را نیز به تحرک واداشته اما اگر ایران قصد دارد بر مبنای برنامههای بالا دستی کشور خود را به عنوان قطب هوایی منطقه در سالهای آینده مطرح کند قطعا توسعه روابط با این ایرلاینها و ساخت فرودگاه هاب منطقه قابل فراموشی نیست.