به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۰۱۳۹۶
می‌گویند ما به جای شما تصمیم می‌گیریم

برخی حضور مردم را تشریفاتی می‌دانند

گروه سیاسی: عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: عده ای حضور مردم را در انتخابات تشریفاتی می دانند در حالی که بر اساس منطق انقلاب و اعتقاد امام (ره) مردم باید در همه صحنه ها بویژه انتخابات مشارکت و نقش موثر داشته باشند.
برخی حضور مردم را تشریفاتی می‌دانند
حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای جمعه شب در همایش الزامات حضور در انتخابات در جمع جوانان مشهد افزود: مردم به طور قطع نگران آینده خود و فرزندانشان هستند و برای تاثیر گذار بودن بر سرنوشت خود و جامعه، مشارکت در انتخابات از جمله راههاست. وی با بیان اینکه شرایط اجتماعی و سیاسی هم در این مشارکت تاثیر گذار است اظهار کرد: یکی از الزامات مشارکت، آماده بودن فضای سیاسی کشور و نزدیک بودن سرنوشت انسان به آن الزامات است بطوریکه در زمان شاه احساس نمی کردیم با مشارکت در انتخابات در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشیم.

حجت الاسلام خامنه ای گفت: امروز شرایط متفاوت است و از سال 57 به بعد احساس همه این بوده و هست که در سرنوشت کشور موثر هستیم و باید باشیم.  وی افزود: امروز عده ای مایلند مردم در صحنه نباشند ، چنین چیزی را نمی خواهند و می گویند ما به جای شما فکر می کنیم و تصمیم می گیریم. هادی خامنه ای اظهار کرد: این حرف انقلاب و منطق امام (ره) نیست، امام راحل با همه وجود اعتقاد داشت که مردم باید در همه صحنه ها باشند.

وی با اشاره به اینکه در اسلام جز 14 معصوم (ع) هیچ کس بر دیگران معیار و الگو نیست افزود: نمی توانیم مسئولیت هایی که بر عهده ما گذاشته شده را به دیگران واگذار کنیم و اگر در اثر انتخابهای حساب نشده اتفاق بدی در جامعه روی دهد تمام کسانی که در رای خود مسامحه کرده اند مسئول هستند.

وی اظهار کرد: باید از قبل برای انتخاب افراد تفکر کرده و کار انتخاب را برای روزهای آخر نگذارید که خطرناک است زیرا در و دیوار و فضای مجازی همه مملو از عکس و شایعه می شود و مردم را گیج و اذهان را خراب می کند و افراد را به تردید می اندازد. حجت الاسلام خامنه ای گفت: باید تک تک مردم مشارکت کنند زیرا در سرنوشت خود سهیم هستند و بهترین حکومت آن است که مردم بیشترین نقش را در آن دارند و در این صورت بیشترین دلسوزی را هم خواهند داشت. وی با تاکید براینکه مردم با انتخابات تصمیم می گیرند کشور با چه شیوه ای مدیریت شود افزود: از این رو نمی شود انتخابات را نادیده گرفت حتی اگر مشکلاتی ایجاد شده باشد هم باید شرکت کنیم. وی اظهار کرد: امروز تندروهایی بروز و ظهور یافته اند که به هیچ چیز پایبند نیستند و افرادی با دیدگاه از نوع دیدگاه داعش و تکفیری ها هستند که به هیچ اصلی پایبند نمی باشند به جز قدرت و اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم اقلیتی از طرفداران آنان پای صندوق ها می روند و رای می آورند.

وی ادامه داد: اگر امروز در انتخابات شرکت نکنیم بعدها به شدت خود را ملامت خواهیم کرد و اگر شرکت کنیم چه اکثریت را به دست آوریم چه مساوی شویم و حتی اگر اقلیتی فعال داشته باشیم بهتر از آن است که هیچ باشیم. حجت الاسلام خامنه ای با تاکید بر اینکه کسی که به مجلس می رود باید در یک حوزه تخصص ، تجربه و تحصیلات داشته باشد گفت: نباید کسی را با دست خالی به مجلس فرستاد که اگر دست خالی بروند، در مجلس چرت می زنند که در این دوره از این دسته افراد زیاد بودند. وی شرط دیگر برای ورود به مجلس را دغدغه خدمت گزاری و دلسوز بودن دانست و افزود: نباید افرادی را به مجلس فرستاد که به دنبال رانت خواری، دلالی و کار چاق کنی باشند زیرا این افراد شایسته نمایندگی نیستند. وی اظهار کرد: با اطلاع از این ضرورت ها باید نیروها و یاران خود را منسجم کرده و به مردم آگاهی بخشیم تا با امید به آینده ای روشن به صورت مسنجم در انتخابات حضور یابند.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه هر دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مهم است و هر دو کارکرد خودش را دارد گفت: در این دوره با همه شرایط خاصی که وجود دارد باید با اطلاع از ویژگی های افراد در انتخابات شرکت کرد. وی در پاسخ به وضعیت و نقش احزاب و تحزب در جامعه افزود: در دوره هشت ساله گذشته به عمد به هر کسی که تقاضای فعالیت حزبی داشت مجوز داده شد تا موضوع لوث شود و امروز در هر دو طرف احزاب و تشکلها زیاد است.

وی اظهار کرد: باید فعالیت احزاب در عرصه سیاست و انتخابات به گونه ای باشد که بعد از آن هم پاسخگو باشند اما در کشور ما اینگونه نیست ضمن آنکه یکی از شگرد های افراد آن است که با وجود اتکا به احزاب خود را جدا می خوانند. وی گفت: در تاریخ 37 ساله انقلاب دو نفر در عین وابستگی حزبی خود را جدا اعلام کردند که یکی بنی صدر و دیگری احمدی نژاد بود و امروز شاهدیم به رغم همه رسوایی های آن دوره، اصولگراها که تمام قد از او حمایت کردند و اندکی قبل از اتمام دوره اش از او تبری جستند، امروز پاسخگو نیستند.
مرجع : ایرنا