به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۳
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۱۰۱۵۰۱

بازیگرانی که دست رد به سینه تلویزیون زدند

گروه فرهنگ و هنر: بازیگرانی هستند که اصلا و ابدا در یک سریال تلویزیونی بازی نکرده اند یا جز در موارد استثنایی از حضور در این رسانه فرار کرده اند. در گزارش زیر به آنها پرداخته ایم.
بازیگرانی که دست رد به سینه تلویزیون زدند
بسیاری از بازیگران مطرح سینما، سابقه حضور در سریال های تلویزیونی را داشته اند یا اساسا کار خود را با سریال های تلویزیونی آغاز کرده اند اما هستند بازیگرانی که اصلا و ابدا در یک سریال تلویزیونی بازی نکرده اند یا جز در موارد استثنایی از حضور در این رسانه فرار کرده اند. در گزارش زیر به آنها پرداخته ایم.

هدیه تهرانی؛ نه گفتن به مختارنامه به خاطر دستمزد

هدیه تهرانی بازیگر مطرح سینما از جمله بازیگرانی است که هیچ گاه در یک سریال تلویزیونی بازی نکرده. البته هدیه تهرانی در سال های اخیر اصولا کم کار بوده و حتی سال هاست که مصاحبه نکرده. تنها مصاحبه های کوتاه او مربوط به حمایت از یکی از کاندیداها در سال 88 یا تکذیب کاندیداتوری در انتخابات یا اعلام به سرقت بردن لپ تاپ و دوربین عکاسی اش بوده است.

دست رد به سینه سیما

جالب است بدانید که در زمان پخش سریال مختارنامه برخی رسانه ها خبر داده بودند برای نقش «جاریه» خواهر مختار که «ماه چهره خلیلی» آن را ایفا می کند، ابتدا هدیه تهرانی کاندیدا بود. به نوشته آن رسانه ها علت عدم حضور تهرانی در سریال «مختارنامه» دستمزد بالایی بود که این بازیگر درخواست کرد و دست اندرکاران سریال قادر به پرداخت آن نبودند. خود میرباقری هم در مصاحبه ای این موضوع را تایید کرده است. البته هدیه تهرانی در سریال «قلب یخی» حضور داشت که برای پخش از شبکه نمایش خانگی تهیه شد و سرانجام خوبی نداشت. در همان زمان ها «بانی فیلم» علاوه بر تایید خبر حضور تهرانی در این مجموعه پرده از میزان دستمزد تهرانی برای این سریال هم برداشت: «400 میلیون و دو درصد از فروش کلی مجموعه.»



ممنوع التصویری که هیچ گاه سریال بازی نکرد!

بهرام رادان از جمله بازیگرانی است که هیچ گاه در سریال های تلویزیونی بازی نکرده. نه او با تلویزیون خوب بوده و نه تلویزیون با او. رادان گویا در تلویزیون ممنوع التصویر است و حتی برنامه حضور او در خندوانه از تلویزیون بازپخش نشد و گویا تیزرهای فیلم حکایت عاشقی هم به خاطر حضور رادان به مشکل برخورده!

دست رد به سینه سیما

جالب است بدانید چند سال پیش رادان به عنوان مجری در آیتم هایی کوتاه مدت به اجرای برنامه پرداخت ولی هیچ گاه سریال بازی نکرده است!



گلزار و سریال؛ شاید وقتی دیگر

محمدرضا گلزار نیز از جمله بازیگرانی است که هیچ گاه در سریال تلویزیونی بازی نکرده. گلزار در آذر ماه سال پیش در گفتگویی با جام جم آنلاین در پاسخ به این مطلب که چرا نقشی را در اثر تلویزیونی ایفا نمی کند، گفته بود: «به زودی یک سریال از من در تلویزیون خواهید دید؛ مدت هاست که منتظر چنین فرصتی هستم.»

دست رد به سینه سیما

گلزار مرداد امسال نیز در مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی که پیش از این علاقه خود را برای حضور در رسانه ملی و بازی در مجموعه های تلویزیونی ابراز کرده بودید، آیا هنوز هم این تمایل وجود دارد؟ گفته بود: «اگر پروژه ای آبرومند و سریالی باشد که نظر و توجه من و مخاطب را جلب کند با کمال میل و علاقه فراوان با آن همکاری خواهم کرد؛ چرا که نه!» اما فعلا که چنین اتفاقی نیفتاده.



ترانه علیدوستی: بازی در سریال یک خیانت فرهنگی است

ترانه علیدوستی نیز از بازیگرانی است که در هیچ سریالی بازی نکرده است. خود او در مصاحبه ای در این باره گفته: «من در تلویزیون بازی نمی کنم. 12 سال هم هست که بازی نمی کنم چون معتقدم این کار یک خیانت فرهنگی است. قبلا هم گفته ام. انتخاب کرده ام. حتی سریال های سطح بالاتر ما نهایتا دستخوش یک جهت گیری بی مورد در پخش می شوند. من کسانی را که در تلویزیون کار می کنند قضاوت نمی کنم ولی مردم حق دارند قضاوت کنند. ما در این جایگاه قرار داریم که قضاوت شویم.»

دست رد به سینه سیما

ترانه علیدوستی البته در مصاحبه دیگری درباره میزان تماشای تلویزیون خود گفته است: «سعی می کنم هر سریالی را که در جامعه بر سر زبان ها می افتد، ببینم.» البته علیدوستی در مجموعه تلویزیونی شهرزاد ساخته حسن فتحی حضور داشته؛ مجموعه ای که برای پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته شده است.



روایت فرمان آرا از بازی نکردن جمشید هاشم پور در تلویزیون

جمشید هاشم پور از قدیمی ترین بازیگران سینمای ایران است که در هیچ سریال تلویزیونی بازی نکرده است. اسکار مقاومت کردن در برابر بازی در سریال های تلویزیونی را می توان به او داد. البته او در سریال شهرزاد حضور داشته که سریالی متعلق به شبکه نمایش خانگی است.

دست رد به سینه سیما

جالب است بدانید بهمن فرمان آرا کارگردان مطرح سینما که در فیلم یک بوس کوچولو از جمشید هاشم پور استفاده کرده بود همان زمان در گفتگویی درباره او گفته بود یک بار از جمشید هاشم پور که بسیار بازیگر خوبی است سوال کردم تو چرا به تلویزیون نمی روی، گفت پیشنهاد زیاد داشته ام با مبالغ بالا اما من بازیگر سینما هستم نه تلویزیون. فرمان آرا در ادامه با تحسین این اظهارات هاشم پور گفته بود: «خب این نظر خیلی قابل احترام است.»



مهناز افشار و سریالی گم شده به نام گمشده!

شاید خیلی ها مهناز افشار را جزو بازیگرانی بدانند که هیچ گاه در سریال های تلویزیونی بازی نکرده است. البته باید عنوان کرد اولین کار مهناز افشار سریال «گمشده» بود که در همان سال های ابتدای حضور افشار در سینما ساخته شد. گویا این سریال چند سال پیش مجددا پخش شد. باید عنوان کرد مهناز افشار بازیگری را با مجموعه تلویزیونی گمشده در سال 1377 آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم دوستان به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال 1377 به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم شور عشق به کارگردانی نادر مقدس در سال 1379 به شهرت رسید.

دست رد به سینه سیما

اگرچه بسیاری شور عشق را اولین فیلم مهناز افشار می دانند. بازیگران دیگری هم هستند که هیچ وقت مقابل دوربین سیما قرار نگرفته اند. مثل پیمان معادی که البته در سریالی هالیوودی ایفای نقش کرده است، صابر ابر که جز نقشی در سریال بازگشت به خانه دیگر با تلویزیون همکاری نکرده است یا نوید محمدزاده که در یک سریال مهجور ایفای نقش کرده است.



پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی نیز از آن بازیگرانی است که هیچ گاه در سریال های تلویزیونی بازی نکرده است. او امروز به اصطلاح در تلویزیون ممنوع التصویر است و حتی تلویزیون تیزرهای فیلم «جامه دران» را بدون حضور او و باران کوثری پخش کرد.

دست رد به سینه سیما
 
مرجع : هفته نامه تماشاگران امروز