به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۱۰۱۵۵۷
هاتف علیمردانی:

به سینمای مستقل بها داده نمی شود

گروه فزهنگی:یک کارگردان جوان سینما که به تازگی پنجمین ساخته سینمایی اش با عنوان «کوچه بی نام» روی پرده سینماها رفته در رابطه با این فیلم گفت: اختلافات فرهنگی و مشکلات خانوادگی موضوع اصلی «کوچه بی نام» است و از این رو معتقدم این اثر سینمایی می تواند مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب نماید.
به سینمای مستقل بها داده نمی شود
هاتف علیمردانی افزود: من همیشه در آثارم سعی کرده ام حرف های جامعه را بیان کنم و همواره نسبت به مشکلات ریز و درشتی که در خانواده ها از فرهنگ ها و طبقه های گوناگون وجود داشته توجه داشته ام چرا که معتقدم خانواده خود یک جامعه کوچک است و می تواند در جریان سازی جامعه بزرگتر نقش جدی داشته باشد و از این رو باید به آن بهای زیادی داده شود.ی ادامه داد: مخاطب عام همیشه و در همه حال هدف اصلی فیلم های من است و همیشه در ساخت آثارم به عامه مردم توجه داشته ام لذا مایلم فیلم هایی که می سازم بتوانند با همه مردم ارتباط برقرار کنند.

علیمردانی سپس با بیان اینکه فیلمی را خوب می داند که بتواند بار دراماتیک قصه را به خوبی به مخاطبان انتقال دهد خاطرنشان کرد: من تمامی تلاش خود را به کار بردم تا این اتفاق در «کوچه بی نام» محقق شود، هرچند که امکان دارد از نظر برخی مخاطبان کاستی هایی را هم در این زمینه شاهد باشیم.وی ادامه داد: در هر صورت من تلاش کردم فضای ناتورالیستی را در این اثر سینمایی حفظ کنم وبه سمت واقع گرایی بروم اما بار دراماتیک فضای واقعی را نیز وارد زندگی شخصیت های فیلم کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور» افزود: برای سکانس نهایی این فیلم مایل بودم برای نشان دادن قداست پدر جایی را شبیه به بهشت نشان دهم و یک نوع فضای سوررئالیستی خلق کنم که خوشبختانه پس از مدت ها تلاش لوکیشن خوبی را پیدا کردیم و این اتفاق محقق شد.

این کارگردان در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه برای نگارش فیلمنامه «کوچه بی نام»، تحقیق میدانی و علمی زیادی انجام شده است اظهار داشت: «کوچه بی نام» فیلمی است که سوژه اش از دل بخشی از جامعه ما استخراج  شده است.

وی تأکید کرد: در «کوچه بی نام» تمامی شخصیت های داستان آدم های محترمی هستند و من به هیچ عنوان قصد تخریب هیچ آدمی را در این فیلم نداشته ام؛ من معتقدم تمامی کاراکترهای این اثر سینمایی مابه ازای خارجی داشته و مخاطبان می توانند خودشان را در شخصیت های فیلم پیدا کنند. مطمئنم این مهم می تواند باعث همذات پنداری مخاطبان با آن ها شود.

علیمردانی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه به سینمای مستقل در کشور ما بها داده نمی شود اظهار داشت: متأسفانه جدیدترین اثر سینمایی من در زمانی روی پرده رفته قطعاً مخاطبان کمتری به سینما می روند؛ البته من معتقدم که اگر فیلمی خوب باشد می تواند مخاطبان خود را تحت هر شرایطی به سالن های سینما بکشاند و از سوی دیگر به دلیل آنکه با شورای صنفی نمایش توافق کرده ایم این فیلم نوروز هم روی پرده بماند امیدواریم بتواند آنطور که شایسته است فروش داشته باشد و همه مخاطبان جدی سینما بتوانند آن را تماشا کنند.

گفتنی است؛ فیلم «کوچه بی نام» پنجمین ساخته هاتف علیمردانی است؛ این فیلم داستان دو خانواده در کوچه شهید بی‌نام است که جایی در جنوب شهر زندگی می‌کنند. آن‌ها دچار معضل بزرگی در درون خود می‌شوند و حاج مهدی که معتمد خانواده و محله است، راه را در تعامل در درون خانواده می‌داند اما این تمام ماجرا نیست. آدم‌های قصه «کوچه بی نام» اکثرا افراد ناکامی هستند و با افکار و عقیده‌های مختلف در یک خانه در کنار هم زندگی می‌کنند.

عوامل فیلم «کوچه بی نام» عبارتند از:  کارگردان، نویسنده: هاتف علیمردانی/ تهیه‌کننده: منصور لشگری قوچانی/ مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری/ طراح صحنه و لباس: اصغر نژاد ایمانی/ طراح گریم: ایمان امیدواری/ صدابردار: محمود خرسند/ مدیر تولید: شاهین حدادیان/ مدیر صحنه: رامین غفوری/ منشی صحنه: آرزو نیک پور/‌ عکاس: محمد بدرلو بازیگران: فرهاد اصلانی، باران کوثری، پانته آ بهرام، فرشته صدرعرفایی، ملیسا ذاکری، ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، امیر آقایی، علیرضا استادی، فرخنده فرمانی زاده، حمیدرضا محمدی، پروین ملکی، علیرضا علویان، نیوشا جهانی، حسام رحيمي منش

مرجع : سینما پرس