به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۰۱۶۱۵
اپوزیسیون کردستان عراق مطرح کرد؛

درخواست برای انحلال دولت بارزانی

گروه بین الملل: حزب اپوزیسیون "تغییر" در کردستان عراق با تاکید بر لزوم اصلاح قانون ریاست اقلیم کردستان و انتخابات رئیس اقلیم از سوی پارلمان، خواستار دادن رای عدم اعتماد از دولت اقلیم کردستان شد.
درخواست برای انحلال دولت بارزانی
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المسله، شورش حاجی، سخنگوی حزب اپوزیسیون "تغییر" در اقلیم کردستان عراق در جریان کنفرانس مطبوعاتی در اربیل گفت: حزب تغییر پیش نویس طرحی را برای اصلاحات سیاسی و اقتصادی در اقلیم ارائه کرده و این طرح شامل سلب اعتماد از دولت فعلی اقلیم و بازسازی یا تشکیل مجدد آن است. حاجی با تاکید بر لزوم کنار گذاشتن وزیر منابع طبیعی و تیم وی از پرونده نفت و گاز افزود: یوسف محمد، رئیس پارلمان اقلیم نیز باید به سمت خود بازگردد.

سخنگوی حزب تغییر در ادامه با تاکید بر لزوم تشکیل دولتی دموکرات و پارلمانی در اقلیم و انتخابات رئیس اقلیم از طریق پارلمان گفت: قانون ریاست اقلیم باید اصلاح شود. وی دلیل اصلی مشکلات اقلیم کردستان عراق را گسترش فساد در تمامی دستگاههای حاکمیت به دنبال حضور و کنترل سیستمی متخلف بر آن دانست و بازگرداندن دارایی‌های غیرقانونی مسئولان فرماندهی حزبی و دولتی و شرکایشان را از بانک‌های خارجی به وزارت دارایی این اقلیم خواستار شد.
مرجع : ایسنا