به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۱۰۱۶۵۰

نخست وزیر سابق اسراییل زندانی شد

گروه بین‌الملل: «ایهود اولمرت» نخست وزیر سابق اسراییل برای گذراندان دوران محکومیت خود به جرم فساد مالی به زندان «ماسیاهو» (Maasiyahu) واقع در سرزمین‌های اشغالی برده شد.
نخست وزیر سابق اسراییل زندانی شد
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان با انتشار این خبر اعلام کرد: برای نخستین بار است که یک نخست وزیر اسرائیل برای اجرای حکم راهی زندان می شود. اولمرت که بین سال های 2006 تا 2009 میلادی نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، ابتدا در سال 2014 میلادی از سوی دادگاه به شش سال زندان محکوم شد که این مدت بعدا از سوی دادگاه عالی به 18ماه کاهش یافت اما ممکن است دوران محکومیت وی در زندان افزایش یابد چراکه هنوز اتهامات وی درحال پیگیری است.

بنابر این گزارش، اولمرت صبح امروز و پیش از رفتن به زندان با انتشار یک پیام ویدیویی پذیرفت که مرتکب اشتباهاتی شده است. اولمرت دراین پیام ویدیویی گفت که وی می پذیرد که در دوران فعالیت کاری خود مرتکب برخی اشتباهات شده اما وی بهای سنگینی برای برخی از آنها پرداخته است. این شبکه تلویزیونی افزود: بخش ویژه ای در زندان ماسیاهو برای اولمرت در نظر گرفته شده که با دیگر زندانیان در ارتباط نیست، هم اکنون دراین بخش چهار زندانی دیگر به سر می برند و ظرفیت این بخش تا 18 نفر در نظر گرفته شده. این زندان در شهر 'رمله' در مرکز سرزمین های اشغالی واقع است. سی.ان.ان گزارش داد: زمانی که اولمرت در اوایل دهه 2000 میلادی شهردار شهر 'بیت المقدس' بود، متهم به رشوه گیری شد.