به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۷ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۱۰۱۸۰۳
گرایش سه برابری مردم به اصلاحات و اعتدال

جریانی اصلا اعتقادی به انتخابات ندارد

گروه سياسي: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه برخی از نظرسنجی‌ها، گرایش سه برابری مردم به اصلاحات و اعتدال را نشان می‌دهد، افزود: مهم‌تر از افراد جریانی است که باید در مجلس به کمک دولت بیاید و به رفع مشکلات کشور کمک کند.
جریانی اصلا اعتقادی به انتخابات ندارد
به گزارش فارس، غلامحسین کرباسچی عصر امروز در گردهمایی ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت خراسان رضوی در مشهد، با بیان اینکه طی این 37 سال، همواره دو جریان برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: نخستین جریان، جریان خارجی است که مخالفان نظام تلاش می‌کنند تا مردم را از انتخابات دلسرد کرده و نظام جمهوری اسلامی را یک چهره غیرمنطقی و غیرمردمی نشان دهند.

وی ادامه داد: در داخل هم جریانی وجود دارد که اصلا به انتخابات اعتقادی ندارد و معتقد است که ما به رأی مردم نیازی نداریم و روش این جریان در مقابل و مخالف رهنمودهای امام راحل(ره) و تأکیدات رهبری است. کرباسچی بیان کرد: جریان دیگری نیز وجود دارد که بر اساس تحلیل‌های افراطی و بر اثر هر اختلافی که به وجود بیاید، تلاش می‌کنند تا اهداف خود را پیش برده و مردم را از انتخابات ناامید کنند، اما نباید دلسرد شویم، زیرا رفتار این گروه نمونه‌ دیگری از رفتار جریان‌هایی است که می‌خواهند نظام را منهای آرای مردم، تفسیر کنند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه ما همواره دوست داریم در جریان اصلاحات، یک انفجار رخ دهد، گفت: اصلاحات یک انفجار ناگهانی نیست و نمی‌توان آن را انقلاب، کودتا و یا براندازی نامید، بلکه اصلاحات تغییرات تدریجی است که باید مداوم و بدون ناامیدی انجام شود. کرباسچی افزود: اگر اصلاح‌طلب هستیم، باید به دنبال یک مقاومت جدی و پایدار باشیم. حتی اگر تمام نیروهای ما را ردصلاحیت کنند، باز هم باید به دنبال انتخابات برویم، زیرا نفس انتخابات، جهت‌گیری یک ملت را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اگر معتقد هستیم تفکر اصلاحات توانمندتر از تفکر اصولگرایی است، باید امیدوار باشیم، بیان کرد: اگر در انتخابات، هیچ اصلاح‌طلب و یا معتدلی تأیید صلاحیت نشد، اما مردم آن جامعه اصلاحات و اعتدال را انتخاب کردند، نشانه گرایش جامعه به اعتدال و دوری از افراط است که موضوع کم‌اهمیتی نیست. شهردار اسبق تهران افزود: مردم از افراطی‌ها گریزانند و با اصلاح‌طلبان سازگاری بیشتری دارند که این یک پیام مهم دارد، در سال 92 نیز انتخاب آقای روحانی، یک انتخاب بسیار مهم بود، اما مهمتر از شخص روحانی، این موضوع بود که جامعه نشان داد به اعتدال اعتقاد دارد و این موضوع تأثیر خود را در سیاست خارجی و به‌ویژه موضوع برجام گذاشت.

کرباسچی خاطرنشان کرد: مجموعه نیروهای روشن، اصلاح‌طلب و معتقد به اعتدال باید پیش از اینکه به اشخاص توجه کنند، به نشان دادن گرایش اعتدال و اصلاح‌طلبانه دقت کرده و نسبت به این امر همت کنند. وی به وجود نیروهای ارزشمند از جبهه اعتدال و اصلاحات در جامعه اشاره کرد و گفت: ما نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل زیادی در جامعه داریم و معتقدیم اکثریت مردم نیز همین‌گونه هستند و نباید به دنبال این باشیم که چهره‌های ثابتی به مجلس بروند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: نقش ما به عنوان یک مجموعه سیاسی زمانی معلوم می‌شود که با فعالیت‌های مختلف آرای مردم را جمع کرده تا فردی که چندان شناخته‌شده نیست، رأی بیاورد. کرباسچی نیاز فعلی جریان اصلاحات را ایجاد انسجامی قوی در بین این جریان دانست و گفت:‌ مجلس زمانی می‌تواند توانمند و قوی باشد که اکثریت آنها از یک تراز و انسجام فکری برخوردار باشند، زیرا کار مجلس، یک کار جمعی و فکری است.

وی ادامه داد:‌ ما نیازمند رسیدن به یک انسجام سیاسی هستیم که در این دوره باید خود را نشان دهد و اگر این انسجام رقم بخورد و اکثریت مناسبی از نمایندگان را به مجلس بفرستد، حاوی پیامی مهم برای کل جامعه است. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه تشکیل مجلسی اصلاح‌طلب درواقع برآورده شدن آرزوی جبهه اصلاحات است، گفت: در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم که نیروهای اصلاح‌طلبی به مجلس رفتند و با نگاه به منافع مردم، نقشی اساسی در انتخابات داشته‌اند.

کرباسچی با اشاره به القائات برخی افراد و تلاش آنها برای بیان اینکه همه چیز از قبل تعیین شده است، اظهار کرد: این گونه سخنان القائات سیاسی رقبا است و ما باید تلاش کنیم که امید را در خود و جامعه ایجاد کنیم. وی همچنین به مسئله تشکیل مجلسی اصلاح‌طلب و تأثیر آن بر روند برجام اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم از ثمرات موفقیت بزرگ برجام استفاده کنیم، راهی نداریم جز اینکه مجلسی همراه و همگام با دولت داشته باشیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی افزود: برای استفاده از نتایج برجام باید مجلسی داشته باشیم که در مسیر فعالیت‌های دولت سنگ‌اندازی نکنند. در غیراین‌صورت نمی‌توانیم به نتایج برجام امیدوار باشیم. کرباسچی با بیان اینکه برخی از نظرسنجی‌ها، گرایش سه برابری مردم به اصلاحات و اعتدال را نشان می‌دهد، افزود: مهم‌تر از افراد جریانی است که باید در مجلس به کمک دولت بیاید و به رفع مشکلات کشور کمک کند.

هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۰۱:۳۰
این آقا.....برای اصلاح طلبی و دولت و جریان اعتدال است. برو پی کارت. ما حمایت شما رو نمی خواهیم. بیخود خودتو به دولت و اصلاح طلبی نچسبون. (331129)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۰۲:۴۱
به نظر من هم مردم نباید به کسانی که علنا اعلام کرده اند اعتقادی به رای مردم ندارند رای بدهند. (331130)
آزین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۰۷:۱۱
نگاه مردم نسبت به انتخابات دیگه قومیتی نیست حزبی فکر میکنند وقتی در شهرستان ما یک نفر اصلاح طلب نیست تصمیم داریم به مرکز استان در 50 کیلومتریمون بریم و رای بدیم چرا باید این سختی رو تحمل کنیم؟ (331131)
.....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۲:۰۵
بر عکس تو شهر ما اصلاحطلب است بیا اینجا؟ در ضمن کدوم شهری؟ رو هوا یک چیزی خواندی (331156)
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۰:۱۹
آقای کرباسچی واقعا از شما ممنونم. زمانی که تلوزیون هیچی برا دیدن نداشت ما با ذیذن دادگاه های اختلاس شما کلی مشغول می شدیم.یاد اون رفیقت آقای قبه هم به خیر. (331141)
محمد جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۰:۳۹
با توجه به اینکه همه فرصتها توسط اقتدار گرایان گرفته شده لذا می توانیم با مبارزه منفی وضعیت را به نفع خود تغییر دهیم و راه پیش رو شرکت همانی در انتخابات وندادن رای به جناح اقتدار گرا و دادن رای به غیر آنها خواهد بود . (331143)
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۰:۴۳
هیچ اصلاح طلب نباید به اصولگرا رای بدهد یا تبلیغ بکند تا از طایفه و قبیله به تفکر گرایش پیدا بکنیم
به قول بزرگی به داشته خود اعتماد کنیم (331144)
کلک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۳:۴۸
تا دیروز دوست داشتم به اصلاحطلبان رای بدهم ولی دیروز مستند مجلس ششم را دیدم گفتم وای ویلا لیلی (331164)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۴:۵۵
متاسفانه برخی تندروهای جناح اصولگرا همینطورند (331171)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ۱۷:۲۲
حاکمیت نظام جمهوری اسلامی بر آرای ملت استوار است و استقلال و عظمت ملی کشور هم بخاطر همین است. عدم اعتقاد به آرای مردم و انتخابات یا از سر جهل است یا از روی نفاق و نفوذ.چون حاکمیت اگر وابسته به ارداه مردمش نباشد ناچار باید به ارادههای بیرونی متکی باشد. (331207)