به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۱۰۱۸۶۴
دولت قبل قصد‌زمین زدن دانشگاه آزاد را داشت

هاشمی: به دانشگاه آزاد‌حسادت می کنند

گروه سیاسی: رئیس هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دولت قبلی قصد داشت؛ دانشگاه آزاد را به زمین بزند.
هاشمی: به دانشگاه آزاد‌حسادت می کنند
آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام) در هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: زمانی که دانشگاه آزاد تاسیس شد؛ هیچ نفعی برای هیات موسس آن که متشکل از آیت‌الله خامنه‌ای، مهندس میرحسین موسوی، من و آقای جاسبی بود، نداشت و این دانشگاه نه سهمیه‌بندی و نه به صورت سهام به اشخاص تعلق دارد و هدف این بود که دانشگاهی برای مردم و برای خدمت به مردم تاسیس شود.

وی با تاکید براینکه گروه موسس دانشگاه آزاد حتی یک ریال از دانشگاه آزاد استفاده شخصی نکردند، خاطرنشان کرد: در آن زمان آقایان کار زیاد داشتند و مدیریت دانشگاه را به من سپردند. رئیس هیات‌امنای دانشگاه آزاد با بیان این مطلب که در زمان احمدی‌نژاد آن‌ها که برای دانشگاه کار می‌کردند؛ انگ می‌خوردند، افزود: هنوز هم افرادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند که به دانشگاه آزاد انگ می‌زنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: همین دولت قبلی بود که قصد داشت دانشگاه را به زمین بزند و بمب را روی اساسنامه دانشگاه گذاشتند و شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه ما را بی‌خاصیت کرد، این درحالی است که یک بند از این اساسنامه می‌گوید؛ هر تغییری در اساسنامه باید با پیشنهاد هیات موسس باشد که آن‌ها مراعات نکردند و ما در این زمینه به دادگاه شکایت کردیم و دادگاه مصوبه آن‌ها را متوقف کرد.

وی با اشاره به مزاحمت‌هایی که تاکنون برای دانشگاه آزا د ایجاد شده، تصریح کرد: در حال حاضر معاونان وزیر علوم مصوبه می‌دهند که اسناد دانشگاه آزاد اعتبار ندارد، این درحالی است سهم دانشگاه آزاد در مسئولیت آموزش عالی کشور حداقل ۵۰ درصد است. رئیس هیات امنای دانشگاه ازاد ادامه داد: نخست‌وزیر انگلستان اخیرا یک بخشنامه‌ای به دانشگاه و وزیر علوم ابلاغ کرده که باید دانشگاه‌ها را در مناطق محروم ببرید. وی گفته است که تنها ۴ درصد سیاه‌پوستان درس می‌خوانند؛ در حالی که ۷۰، ۸۰ درصد سفید‌پوستان در حال تحصیل هستند. این درحالی است که دانشگاه آزاد تاسیس دانشگاه را در مناطق محروم از لحظه اول در دستور کار خود قرار داده بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد یک مرکز مدیرسازی و متخصص‌سازی در خارک است، گفت: به همین خاطر است که ما برای تامین نیازهای مردم آمدیم. وی با اشاره به تقاضای دانشگاه‌های خارجی برای راه‌اندازی واحدهای دانشگاه آزاد در کشورهای مختلف گفت: اخیرا از ما خواسته شده که یک واحد دانشگاه آزاد در اسلواکی راه‌اندازی کنیم، چرا که ایرانی در این منطقه بسیار زیاد است. همچنین درخواست شده که در اوگاندا یک واحد دندانپزشکی تاسیس شود که البته ما در حال حاضر دراین فکر هستیم که آیا می‌توانیم آن را تاسیس کنیم یا خیر.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اضافه کرد: اینکه می‌گویند؛ چرا اینقدر فارغ‌التحصیل بیکار در کشور داریم، خب مسلم است که وقتی تحریم هستیم؛ شرایط همین است ما تقصیر خودمان بود که تحریم را پذیرفتیم و خوشبختانه زمانی که آقای روحانی و تیمش‌ تحریم‌ها را شکستند، دنیا ما را به عنوان کشور معتدل شناخت. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به طرح‌های جدید دانشگاه آزاد گفت: یکی از طرح‌های ما این است که زباله‌ها را به گونه‌ای بسوزانیم که هیچ آلودگی ایجاد نکند و از طرف دیگر برق تولید کند. در حال حاضر نصف آب کشور در حال هدر رفتن است و ما اخیرا به واحد‌ها ابلاغ کردیم که اگر زمین دارند به گلخانه تبدیل کنند، چرا که در حال حاضر دیگر نمی‌شود؛ برق آبی کشاورزی کرد.

وی باطرح این پرسش که نمی‌دانم؛ چرا برخی‌ها به دانشگاه آزاد حسادت می‌کنند، در حالی که این دانشگاه برای مردم است، گفت: اگر دولت می‌تواند این کار‌ها را انجام دهد ما که از خدامان است. رئیس هیات‌امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: تبلیغات دانشگاه آزاد در صدا و سیما کم است و اگر نکته منفی از این دانشگاه پیدا کنند آن را منعکس می‌کنند. من از آقای میرزاده خواستم در فیس‌بوک صفحه‌ای برای دانشگاه آزاد ایجاد کند تا ما همه خدماتمان به مردم را در آنجا بگوییم.
مرجع : ایلنا