به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۱۰۱۸۶۶
صوفی: بلوغ سیاسی مردم را نباید دست کم گرفت

مردم فریب صداوسیما را نمی خورند

گروه سیاسی: عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: در تهران رای مردم لیستی خواهد بود برای همین اگر مردم به شکل گسترده پای صندوق‌های رای بیایند پیروزی اصلاح‌طلبان قطعی خواهد بود.
مردم فریب صداوسیما را نمی خورند
علی صوفی با اشاره به لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس در تهران گفت: بعد از رد صلاحیت‌های گسترده، فراخوانی انجام دادیم که قرار شد داوطلبان رزومه خود را به ما بدهند و پس از آن طی مصاحبه‌های جداگانه آنها ارزیابی شدند و بر اساس نمراتی که دریافت کردند، ۶۰ نفر تایید شدند. وزیر تعاون دولت خاتمی افزود: پس از آن در هیات رئیسه ۳۰ نفر انتخاب شدند و با رایزنی با حامیان دولت نهایتاً ترکیب فعلی تعیین شد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مورد حضور برخی چهره‌های کمتر شناخته‌شده در لیست اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: بعد از رد صلاحیت‌های چهره‌های شاخص ما در شرایطی قرار داشتیم که نمی‌توانستیم لیستی ببندیم که هر ۳۰ نفر آن چهره شاخص باشند. به هرحال وقتی می‌پذیریم در لیست جوانان قرار گیرند، باید قبول کنیم که چهره‌های جوان کمتر شناخته شده باشند. به هرحال ما از افرادی که تایید صلاحیت شده بودند، این لیست را چیده‌ایم. این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه در لیست اعلام شده نیز افراد شاخصی حضور دارند، گفت: امیدواریم بتوانیم داوطلبان خود را در هفته انتخابات به جامعه بهتر و بیشتر معرفی کنیم. ما معتقدیم به ویژه در تهران، رای مردم لیستی خواهد بود؛ برای همین اگر مردم به شکل گسترده پای صندوق‌های رای بیایند پیروزی اصلاح‌طلبان قطعی خواهد بود.

صوفی در مورد داوطلبانی که در لیست اصلاح‌طلبان قرار نگرفته‌اند، گفت: فرصت انتقال این داوطلبان به دیگر حوزه‌های انتخابیه به اتمام رسیده است. ساز و کار ما در همه حوزه‌های انتخابیه این است که اصلاح‌طلبان میثاق‌نامه‌ای امضا کنند و بر مبنای آن بعد از اینکه رای‌آور‌ترین داوطلبان مشخص شدند بقیه انصراف بدهند و از نیروهای باقی مانده حمایت کنند.

وزیر تعاون دولت خاتمی افزود: افرادی پیش از این در لیست ۳۰ نفره بودند که الان نیستند اما از لیست اصلاح‌طلبان اعلام حمایت کردند. امیدواریم همه اصلاح‌طلبان براساس میثاق‌نامه انتخاباتی هم از کسانی که رد صلاحیت شدند یا افرادی که در لیست قرار نگرفتند، از لیست نهایی حمایت کنند. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با انتقاد از برنامه‌های یکجانبه سازمان صداو سیما در خصوص انتخابات مجلس گفت: صداوسیما وسیله تبلیغات موثری است که متاسفانه یک‌طرفه عمل می‌کند و مردم این را به خوبی تشخیص می‌دهند. به نظر خود متولیان صداوسیما، آنها دارند مردم را شست‌وشوی ذهنی می‌دهند، اما این کار را در سال ۹۲ نیز انجام دادند و دیدند که مردم هوشیار‌تر ازاین حرف‌ها هستند که فریب این اقدامات را بخورند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: امروز بین جوانان می‌بینیم که می‌گویند در هر شرایطی باید پای صندوق‌های رای برویم. بلوغ سیاسی مردم را نباید دست کم گرفت. این اشتباه استراتژیکی است که نگذاشته جناح اصولگرا بتواند مردم را با خود همراه کند. اگر آن‌ها مطمئن بودند می‌توانند با این روش‌های تبلیغاتی جناحی مردم را با خود همراه کند، امروز این رد صلاحیت‌های گسترده صورت نمی‌گرفت. صوفی با تاکید بر اینکه ما مردم را اصل می‌دانیم گفت: اگر مردم ترغیب بشوند پای صندوق‌های رای بیایند قطعاً پیروزی از آن اصلاح‌طلبان خواهد بود. تهیه لیست ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان در تهران دستاورد بزرگ و قابل قبولی بود. امیدواریم این لیست مورد توجه مردم قرار گیرد و مردم بدانند که ما در هر شرایطی سعی می‌کنیم انسجام خود را حفظ کرده و کاندیدای اصلح را معرفی کنیم.
مرجع : ایلنا