به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۰۱۸۷۶
استفاده از کودکان به عنوان سپر انسانی

«رقه» شهر شهر ترس و گرسنگی و انتظار

گروه بین الملل: ساکنان رقه سوریه که در اشغال داعش قرار دارد در میان ترس و خطراتی که جانشان را تهدید می‌کند زندگی می‌کنند و مجبورند برای دستیابی به یک تکه نان یا یک وعده غذا ساعت‌ها در صف‌های طولانی منتظر بمانند.
«رقه» شهر شهر ترس و گرسنگی و انتظار
به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، "در داخل شهر رقه، پایتخت "خلافت خود خوانده" داعش جز به اعضای داعش اجازه تصویربرداری داده نمی‌شود و کسی که دست به چنین کاری بزند و بازداشت شود جزایش تنها کشته شدن است. برخی فایل‌های فاش شده از سوی فعالان گروه "رقه در سکوت سر بریده می‌شود" سندی درباره جنایت‌های داعش در حق غیرنظامیان است. در این فایل‌ها کودکانی دیده می‌شوند که از خانواده‌هایشان به زور گرفته و به پادگان‌های آموزش نظامی برده می‌شوند. برخی از فایل‌های ثبت شده چگونگی آموزش کودکان برای اجرای جنایت‌های قتل و سر بریدن را نشان می‌دهد و برخی از این کودکان به عنوان عامل انتحاری از آن‌ها استفاده می‌شود و در خط مقدم درگیری‌ها قرار می گیرند آن هم پس از آنکه شستشوی مغزی داده شدند. همچنین کودکان بین 16 تا 18 سال با پول فریب داده می‌شوند تا دنبال جاسوسی بروند و ببینند چه کسی علیه داعش صحبت می‌کند.

گروه‌های تروریستی در واقع بیشتر شیوه ارعاب یا عضوگیری از اعضای جدید را برای مقابله با دشمنان خود در پیش می‌گیرند اما نقض‌هایی که کودکان در معرض آن قرار می‌گیرند از تمامی مرزهای انسانی و اجتماعی عبور کرده است. در فایل‌هایی که فعالان سوری گردآورده‌اند گروهی از کودکان مشغول عملیات اعدام هستند؛ مشابه همان عملیاتی که افراد مسلح داعش اجرا می‌کنند. زمانی که تیراندازی می‌کنند و در پایان بدون اینکه برای آن‌ها اهمیتی داشته باشد که انسانی را کشته‌اند خنده سر می‌دهند.

از این کودکان به عنوان سپر انسانی در جنگ استفاده می‌شود. عضوگیری از کودکان از طریق نادیده گرفتن پاکی و بی گناهی آن‌ها بزرگترین جنایتی است که داعش مرتکب می‌شود. بسیاری از اعدام‌هایی که به صورت علنی یا مخفیانه در داخل شهر رقه انجام می‌شود بر رنج مردمی که در سایه قوانین سخت و مشت آهنین داعش زندگی می‌کنند، می‌افزاید.

مسئله‌ای که در رقه شایع شده این است که زنان و مردان در صف‌های طولانی و برای ساعت‌ها جهت دستیابی به یک تکه نان یا یک وعده غذا از "آشپزخانه امدادرسانی" داعش به انتظار می‌نشینند. این درباره کسانی است که با پیوستن به داعش مخالفت می کنند اما نیروهای خود داعش و زنانشان در هتل‌هایی زندگی می‌کنند که بر سر در شیشه‌ای آن نوشته است "ورود ممنوع- مکان ویژه". اما بسیاری از پزشکان و مهندسان و صاحبان حرفه‌هایی که اول با پیوستن به داعش مخالفت کرده‌اند در نهایت برای دستیابی به پول یا ترس از کشته شدن به داعش می پیوندند."
مرجع : ایسنا