به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۱۰۲۲۱۵
درخواست انتخاباتی معین علیرغم رد صلاحیت؛

به‌فهرست کامل ائتلاف اصلاح‌طلبان رای دهيم

گزوه سیاسی: وزیر اسبق علوم به مناسبت برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرد و از مردم خواست به فهرست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان را که نتیجه التزام به خرد جمعی و سیاست‌ورزی واقعیت‌گرایانه است رای دهند.
به‌فهرست کامل ائتلاف اصلاح‌طلبان رای دهيم
متن پیام مصطفی معین به شرح زیر است:

بسم ا.. الرحمن الرحیم

بنا به وظیفه اخلاقی، دینی و ملّی و مسئولیت شهروندی و از موضع یک دانشگاهی که افتخارش حضور مستمر در همه عرصه‌های خدمت به مردم، در سطوح عالی مدیریت علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بوده است خود را موظّف می‌دانم در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نکاتی را با ملت عزیز ایران و مردم شریف شیراز و استان فارس در میان بگذارم:

امروز انتخابات شناخته‌شده‌ترین و موثر‌ترین زمینه تحقق مشارکت سیاسی و بزرگ‌ترین میدان اعمال حقوق شهروندی اعم از حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن است.

برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و موازین اساسی جمهوری اسلامی یعنی آزادی، عدالت و حاکمیت مردم بر سرنوشت و برای پیشبرد اصلاحات به عنوان یک راهبرد به سوی آینده‌ای بهتر باید به انتخابات به عنوان فرصتی مهم و تاثیرگذار در سرنوشت کشور توجه داشت.

چنانکه پیش‌تر گفته‌ام بر پایه درک همین ضرورت‌ها و ادای دین به مردم و تلاش برای برداشتن گامی هرچند کوچک در راه پیشبرد دموکراسی، تقویت قانونمداری، پیشرفت و توسعه علمی و اجتماعی، ارتقای امنیت و تامین رفاه در زندگی شرافتمندانه و بدون تبعیض و فقر و بیکاری، رفع افراطی‌گری و خشونت و فساد و آسیب‌های دیگر اجتماعی از طریق ایجاد مجلسی توانمند، اخلاقی، مردمی و پشتیبان دولت، در خواست و دعوت دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان، نیروهای فعال سیاسی و مردم شریف شیراز را به جان پذیرفتم.

من برای ورود به عرصه مشارکت موثر و رقابت سالم سیاسی، با آگاهی از همه دشواری‌های این راه، بدون هیچ ملاحظه‌ای نامزد نمایندگی مردم از شهری شدم که افتخار سال‌ها زیستن در آنجا و داشتن مسئولیت نمایندگی شهروندان خوب و مهربانش را در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی داشتم.

اگرچه رد صلاحیت از سوی محترم نگهبان بار تکلیف را در این راه از دوش من و امثال من برداشت، اما همچنان وظیفه می‌دانم که برای پیمودن راه دشوار مردمسالاری و توسعه همه‌جانبه کشور، گام‌های اولیه را ناتمام نگذارم.صمیمانه از همه همراهانی که پا در این راه نهادند و رد صلاحیت شدند یا موفق شدند در عرصه باقی بمانند و از همه جوانان و فعالان اصلاح‌طلب و مردمی که مدام ابراز محبت و لطف داشتند و دارند، تشکر می‌کنم و از همه می‌خواهم که بدون هیچ وقفه و تردیدی راه را با عبور از میدان امکان و واقعیت ادامه دهند.

اصلاحات متکی به فرد نیست و راه آنکه راه دفاع از اسلام رحمانی و پیشرفت همه جانبه ایران است، هیچگاه مسدود نمی‌شود. باید همچنان بر ضرورت حضور جدی و مشارکت آگاهانه و مسئولانه عموم مردم در انتخابات تأکید داشت.

هر رأی آگاهانه شهروندان گامی است در جهت دورکردن خطر افراطی‌گری، جهل و خشونت از کشور و نزدیک کردن نهاد مجلس به عقلانیت و اعتدال و تداوم بخشیدن به انتخابات ۹۲ و کمک به دولتی که در جهت خواسته‌های اکثریت ملت تلاش می‌کند.

من به تأسی از بزرگان دلسوز و اندیشمند اصلاحات و همه کسانی که دغدغه منافع و مصالح ملی را دارند از آحاد ملت در سراسر کشور می‌خواهم که نمایندگان خود را بر پایه معیارهای شایستگی، یعنی برخورداری از دانش تخصصی، اندیشه توسعه گرایی و داشتن نگاه کلان به مسائل در سطوح ملی و منطقه‌ای، مردمی بودن و داشتن حسن شهرت و تجارب موفق در گذشته از میان نامزدهای موجود انتخاب کنند و با این اقدام خود، افراطی‌گری و انحصارگری را از صحنه سیاست ملی و قانون گذاری دور کنند.

من خود در همه جا رأی به فهرست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان را که نتیجه التزام به خرد جمعی و سیاست‌ورزی واقعیت‌گرایانه است، گامی مؤثر در پیشبرد دموکراسی و اصلاح‌طلبی و تأمین منافع و مصالح ملی می‌دانم و در کنار همه شخصیت‌های متعهد، خوشنام و دلسوز اصلاح‌طلب که در شهر شیراز رد صلاحیت شدند، از عموم شهروندان عزیز و همه زنان، مردان و جوانان مسئول و آگاه می‌خواهم که به فهرست کامل ائتلاف رأی دهند. سرمایه رأی شما پشتوانه فردای بهتر میهن عزیز ماست.

مرجع : ایلنا