به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۱۰۲۳۵۳

پنج گوشی هوشمند در برابر آب/تصاویر

گروه فناوری: هنوز زمان زیادی از شروع نمایشگاه جهانی موبایل بارسلون (MWC 2016) نمی‌گذرد، ولی تا امروز شاهد معرفی سه پرچم‌دار ضد آب؛ سامسونگ گلکسی اس 7، اس 7 اج و اچ‌پی الیت ایکس 3 هستیم که رقبای قدرتمندی برای مدعیان کنونی این بازار به شمار می‌آیند.

با گسترش استفاده از گجت‌های هوشمند تقریباً در همه‌ی جنبه‌های زندگی، قابلیت مقاومت در برابر عوامل مخرب طبیعی برای تجهیزات الکترونیکی، مثل آب و گردوغبار دیگر یک ویژگی جانبی نیست و به‌ اضطرار تبدیل شده است که هرروز نظاره‌گر اضافه شدن آن به محصولات جدید پیشرو در بازار فناوری هستیم.

باوجود اینکه گوشی‌های هوشمند در صورت داشتن استانداردهای لازم تا زمان مشخصی قادر به مقاومت در مقابل نفوذ آب هستند ولی با صفت مطلق «ضد آب» به آن‌ها اشاره می‌شود؛ درحالی‌که طبق تعریف، عبارت «مقاوم در برابر آب، water-resistant» توصیف صحیح این ویژگی است. یک مکانیسم «ضد آب» بدون توجه به عمق و زمان، می‌تواند به‌صورت مداوم در زیر آب به کار خود ادامه بدهد که این تعریف هیچ‌کدام از گوشی‌های هوشمند به‌اصطلاح ضد آب کنونی را دربرنمی‌گیرد.

عامل دیگری که در استفاده از گوشی‌های هوشمند مقاوم در برابر آب باید به آن توجه داشت، نوع استاندارد IP به‌کاررفته در آن‌ها است. درجه‌ی این استاندارد میزان و نوع مقاومت در برابر عوامل طبیعی را مشخص می‌کند اگر محصولی توضیحات کامل در این مورد ارائه نکند، نمی‌توان تشخیص داد که آیا این گوشی در مقابل غوطه‌ور شدن کامل در آب مقاوم است و با فقط پاشیده شدن قطرات آب باعث آسیب دیدن آن نخواهد شد.

 با توجه به معرفی شدن ۳ پرچم‌دار جدید مجهز به این ویژگی (تا امروز)، به‌زودی شاهد داغ شدن رقابت در این زمینه خواهیم بود و به همین بهانه ۵ گوشی هوشمند برتر مقاوم در برابر آب را موردبررسی اجمالی قرار می‌دهیم.

سامسونگ گلکسی اس ۷ (Galaxy S7)

 گلکسی اس 7

  این روزها گلکسی اس ۷ یکی از داغ‌ترین سوژه‌های خبری است و به همین دلیل فهرست را با این پرچم‌دار جدید سامسونگ  آغاز می‌کنیم. این گوشی هوشمند دارای استاندارد IP68 است که مقاومت آن را در برابر نفوذ گردوغبار و آب تا عمق ۱/۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه تضمین می‌کند.

گلکسی اس ۷ به صفحه‌نمایش سوپر امولد ۵/۱ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰، پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ (در ایالات‌متحده)، ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل و یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز است.

سامسونگ گلکسی اس ۷ اج (Galaxy S7 edge)

 گلکسی اس 7 اج

 دومین پرچم‌دار سامسونگ در MWC 2016 نیز دارای استاندارد IP68 است و کاربران آن می‌توانند بدون نگرانی تا عمق ۱/۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه از آن استفاده کنند.

برخلاف سال گذشته که گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج با صفحه‌نمایش‌ دقیقا هم‌اندازه و سخت‌افزار تقریبا یکسان معرفی شدند، امسال سامسونگ تفاوت‌های اندکی بین گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج در نظر گرفته است. پرچم‌دارهای سال ۲۰۱۶ پردازنده، رم و دوربین یکسانی دارند ولی صفحه‌نمایش اس ۷ اج ۵/۵ اینچی است و باتری آن ۳۶۰۰ میلی‌آمپر قدرت دارد.

سونی اکسپریا زد ۵ (Xperia Z5)

  اکسپریا زد 5

 سونی پیشروی به‌کارگیری قابلیت مقاومت در برابر آب است و همه‌ی محصولات سری اکسپریا زد به این قابلیت مجهز هستند و بالطبع Xperia Z5 نیز از این قاعده مستثنا نیست. این گوشی جذاب مانند دو مورد قبلی دارای استاندارد IP68 است که آن را در برابر پاشیده شدن قطرات آب، غوطه‌ور شدن کامل در آب به مدت محدود و گردوغبار نفوذناپذیر می‌کند.

اکسپریا زد ۵ دارای صفحه‌نمایش ۵/۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰، پردازنده‌ی کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۰، ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل ارتقاء، دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسل و دوربین ثانویه‌ی ۵ مگاپیکسل و  باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپر است.

موتورولا موتو ایکس استایل (Moto X Pure Edition)

 موتو ایکس استایل

 موتو ایکس Pure Edition که در خارج از بازارهای ایالات‌متحده بیشتر به نام موتو ایکس استایل شناخته می‌شود، دارای استاندارد IP52 است که گوشی را در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاوم می‌کند ولی به معنای داشتن قابلیت غوطه‌ور شدن کامل حتی به مدت محدود نیست.

مشخصات موتو ایکس استایل به این شرح است:

صفحه‌نمایش ۵/۷ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰×۲۵۶۰؛ پردازنده‌ی کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۰۸؛ ۳ گیگابایت رم، حافظه‌های داخلی ۱۶، ۳۲، ۶۴ گیگابایت قابل ارتقاء، دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری.

اچ‌پی الیت ایکس ۳ (Elite x3)

 الیت ایکس 3

 اگر به دنبال ویژگی مقاومت در مقابل آب به همراه ویندوز ۱۰ هستید، الیت ایکس ۳ تنها گزینه‌ی موردنظر شما است. این گوشی هوشمند دارای استاندارد IP67 است که به شما اجازه می‌دهد با گوشی هوشمند خود تا عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دقیقه شنا کنید. الیت ایکس 3 نقطه‌ی عطف محصولات اچ‌پی در بازار گوشی‌های هوشمند است و از بهترین سخت‌افزار موجود در بازار بهره می‌برد. این فبلت پرچم‌دار دارای صفحه‌نمایش ۶ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای کوالکام اسنپ‌دراگون ۴،۸۲۰ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی قابل ارتقاء، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل، دوربین جلویی ۸ مگاپیکسل، پورت USB-C، سنسور اثرانگشت و اسکنر عنبیه است.