به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۰۹ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۱۰۲۶۸۰

چراغ سبز اتحادیه اروپا به ایران

گروه اقتصادی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا تعامل دوجانبه خود را با ایران از سر گرفته است.
نشریه ترند جمهوری آذربایجان در گزارشی به نقل از فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت اتحادیه اروپا تمایل دارد همکاری هایش را با ایران تعمیق کند. در این گزارش به قلم آناخانوم خیاداتوف آمده است: موگرینی در گفتگوی اختصاصی با ترند اعلام کرد طرح جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته ای و امنیت منطقه ای بسیار اهمیت دارد و باید آن را یک نقطه عطف بالقوه قلمداد کرد. او این اظهارات را در روز بیست و هفتم ماه فوریه در سفر با باکو به منظور شرکت در نشست شورای مشورتی کوریدور جنوبی گاز (که قرار است بیست و نهم فوریه برگزار شود) بیان کرد.

ایران و گروه پنج بعلاوه یک (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) طرح جامع اقدام مشترک را در روز شانزدهم ماه ژانویه اجرایی کردند، که سبب برداشته شدن تحریم های اعمال شده بر ایران از جمله محدودیت ها بر بخش بانکی، و آزاد سازی دارایی های مسدود شده ایران در خارج شد. موگرینی گفت اتحادیه اروپا همچنین تعامل دو جانبه خود را با ایران از سر گرفته است.

او همچنین گفت:‌ «من چند روز پیش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بروکسل دیدار و درباره موضوعات منطقه ای و دو جانبه با او گفتگو کردم و قصد دارم به زودی به همراه شماری دیگر از مقامات اروپایی به تهران سفر کنم.» او همچنین گفت:‌ «برگزاری گفتگوهای سیاسی منظم و بازسازی روابط اقتصادی نزدیک یک تمایل مشترک محسوب می شود.»
مرجع : واحد مرکزی خبر