به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۱۰ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۱۰۲۷۲۸

ایران قصد ندارد خود را دوباره تحریم کند!

گروه اقتصادی: معاون وزیر نفت با بیان این‌که :نمیخواهیم دوباره خودمان را تحریم کنیم" تصریح کرد که ایران برنامه افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت خود را دنبال می‌کند.
ایران قصد ندارد خود را دوباره تحریم کند!
امیر حسین زمانی نیا درباره افت شدید قیمت نفت در ماه‌های اخیر گفت: ایران مسبب این بحران نیست؛ ما قصد نداریم پس از پایان تحریمها، دوباره خودمان را تحریم کنیم. وی افزود: می خواهیم تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریمها بازگردانیم؛ پس از آن زمان، می توانیم با دیگر تولیدکنندگان به گفت‌وگو بنشینیم و درباره راهبردها برای آینده سخن بگوییم.  معاون وزیر نفت همچنین درباره گفت و گوی برخی تولیدکنندگان برای افزایش ندادن عرضه نفت، گفت: آن اقدام یک گام کوچک در مسیری درست بود؛ امیدواریم این کشورها بتوانند برای کاهش تولید به توافق دست یابند.
 
به گفته زمانی نیا، یکی از پیامدهای مطلوب تحریمها این بود که ایران در مقایسه با برخی از همسایگان خود، به درآمدهای نفتی وابستگی کمتری دارد.  وی اعلام کرد که ایران برای افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت خود به سرمایه گذاری خارجی نیاز ندارد، اما برای استمرار روند افزایش تولید در بلند مدت، به جذب سرمایه های بین المللی علاقمند است.  زمانی نیا گفت: تردیدی نداریم که هر سال می توانیم ٤٠ میلیارد تا ٤٥ میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم.
مرجع : ایسنا