به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۱۰۲۷۵۲

کلاهبرداری یک میلیاردی از یک کارخانه

گروه حوادث: فرمانده انتظامی استان یزد اعلام کرد: ماموران پلیس یزد موفق به شناسایی و دستگیری فردی شدند که با استفاده از عناوین جعلی قصد انجام کلاه‌برداری از یک کارخانه کاشی در شهرستان مهریز را داشت.
کلاهبرداری یک میلیاردی از یک کارخانه
سردار ایرج کاکاوند در این باره تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان مهریز از خبری پیرامون فعالیت‌های متقلبانه فردی در خصوص تجارت در صادرات کاشی مطلع شدند و به همین منظور بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.  وی افزود: تحقیقات ماموران پلیس نشان می‌داد که متهم با حضور در یکی از کارخانه‌های کاشی شهرستان مهریز و انجام چندین معامله و همچنین ارائه مدارک هویتی و معرفی خود به نام یکی از تجار و بستن قرارداد، قصد کلاهبرداری را دارد.
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اخذ مجوز قضایی، متهم را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند و پس از استعلام، مشخص شد که این فرد با اسناد و مدارک هویتی جعلی اقدام به بستن قرارداد یک میلیارد تومانی خرید کاشی کرده است. متهم با انجام خرید به صورت نقدی در چندین مرحله و جلب اعتماد صاحب کارخانه قصد داشت در مرحله‌ی بعدی اقدام به کلاهبرداری سنگین کرده و از محل متواری شود که با درایت ماموران اداره آگاهی شهرستان مهریز دستگیر شد.
 
کاکاوند خاطرنشان کرد: متهم 42 ساله در بازجویی‌های اداره پلیس به استفاده از عناوین جعلی برای کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی از این کارخانه، اعتراف و به همراه پرونده مربوطه به دادسرا معرفی شد.  فرمانده انتظامی یزد به شهروندان در این باره هشدار داد؛ کلاهبرداران ابتدا با پرداخت وجوه نقد، اعتماد فروشندگان را جلب و سپس پس از خریدهای متعدد از محل متواری می‌شوند که لازم است در این خصوص فروشندگان در مواقع فروش کالا، تحت تاثیر اظهارات افراد فرصت طلب و سودجو قرار نگرفته و مدارک و مستندات لازم و کافی را از آنها اخذ کنند.
مرجع : ایسنا