به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۰۲۸۰۵
اعلام نتایج در ایالت های مختلف آمریکا

لبخند"سه‌شنبه بزرگ" به کلینتون و ترامپ

گروه بین الملل: با پایان رای گیری در 11 ایالت آمریکا که از آن به عنوان "سه شنبه بزرگ" یاد می‌شود هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ توانستند روند پیروزی‌های خود را ادامه دهند و در بیشتر این ایالت‌ها پیروز شوند.
لبخند"سه‌شنبه بزرگ" به کلینتون و ترامپ
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، دونالد ترامپ، نماینده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های آلاباما، جورجیا، ماساچوست، تنسی، ویرجینیا، آرکانزا و ورمونت پیروز میدان شد و کلینتون در آلاباما، آرکانزا، جورجیا، تنسی، تگزاس، ماساچوست و ویرجینیا به برتری دست یافت. در جبهه جمهوری‌خواهان تد کروز، عضو سنای آمریکا از ایالت تگزاس توانست در ایالت خود و ایالت اوکلاهما در مجاورت تگزاس به پیروزی دسته یابد و سناتور مارکو روبیو، عضو سنای آمریکا از ایالت فلوریدا توانست در ایالت مینه سوتا پیروز شود. در اردوگاه دموکرات‌ها نیز برنی سندرز، رقیب اصلی کلینتون در ایالت ورمونت و ایالت‌های اوکلاهما، مینه سوتا و کلورادو به پیروزی رسید.

نتایج سه شنبه بزرگ:
* دونالد ترامپ (جمهوری خواه):‌ آلاباما، جورجیا، ماساچوست، تنسی، ویرجینیا، آرکانزا، ورمونت

* تد کروز (جمهوری خواه):‌ تگزاس، اوکلاهما

* مارکو روبیو (جمهوری خواه):‌ مینه سوتا

* هیلاری کلینتون (دموکرات): آلاباما، جورجیا، تنسی، ویرجینیا، آرکانزا، تگزاس، ماساچوست

* برنی سندرز (دموکرات):‌ ورمونت، اوکلاهما، مینه سوتا، کلورادو

روز سه شنبه بزرگ، بزرگترین روز رقابت‌های مقدماتی انتخاباتی در ایالت متحده آمریکا از حیث تعداد ایالت‌هایی است که در آن‌ها انتخابات برگزار می‌شود. در "سه شنبه بزرگ" ساکنان ۱۱ ایالت به کاندیداهای دو حزب جمهوری خواه یا دموکرات یا هر دو رای داده‌اند: در آلاباما، آلاسکا، آرکانزا، کلورادو، جورجیا، ماساچوست، مینه سوتا، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، ورمانت و ویرجینیا. انتخابات سراسری آمریکا روز ۸ نوامبر برگزار خواهد شد تا جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات این کشور تعیین شود.

از قبل انتظار می رفت که دونالد ترامپ سرمایه دار نیویورکی که پیشتاز میدان رقابت جمهوری خواهان است و هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در این روز خوب عمل کنند. تا پیش از این چهار ایالت رای گیری کرده‌اند و این دو هر کدام در سه ایالت پیروز شده‌اند. اولین رای گیری سه شنبه ساعت شش صبح به وقت محلی در ویرجینیا شروع شد.
مرجع : ایسنا