به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۲
 
۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۱۴ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۱۰۲۹۱۷
در پی اظهارات وقیحانه و شرمسارانه قاضی‌پور؛

پاسخ منتخب اول قزوین در مجلس به قاضی‌پور

گروه سیاسی: در پی اظهارات وقیحانه و شرمسارانه قاضی‌پور نماینده اصولگرای ارومیه، خانم حمیده زرآبادی که از لیست اصلاح‌طلبان به عنوان اولین منتخب قزوین به مجلس راه یافته است نامه‌ای به وی نوشت. متن نامه به این شرح است:
پاسخ منتخب اول قزوین در مجلس به قاضی‌پور
سمه تعالی
جناب آقای قاضی‌پور! این روزها سخنانی از شما در رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی انعکاس یافته است که حاوی کلمات و جملات ناشایستی است و بخشی از آن نیز متوجه زنان است. تعیین اینکه سخنان شما به عنوان یک نماینده اصول‌گرا یا یک مسلمان تا چه حد قرین خبط و خطا و به دور از مبانی اصول‌گرایی یا اسلام است البته بر عهده دوستان اصول‌گرا و نیز علمای دین است اما بخش عمده‌ای از قضاوت در مورد آنچه گفته اید نیز از سوی جوانان و زنان صورت خواهد گرفت.

جناب آقای قاضی پور، بدیهی این است که در وهله اول به عنوان یک زن و در وهله دوم به عنوان اولین زن استان قزوین که حسن ظن مردم حوزه انتخابیه‌ام افتخار نمایندگی آنان را به من داده است، شما را که احتمالا همکار بنده و مابقی نمایندگان زن در مجلس خواهید بود، خطاب قرار دهم و نکاتی را گوشزد کنم.

برادر نماینده! من و شما اکنون مسوولیت نمایندگی مردمی را در مجلسی برعهده داریم که بنا به قول مشهوری از امام خمینی: "عصاره فضائل ملت است". فضیلت در واقع ویژگی‌ها و مزیت‌هایی است که مایه فخر و زمینه ساز تعالی یک فرد یا اجتماع انسانی است. دیانت، عدالت، ادب، متانت و فراست و... همگی جلوه‌هایی از این فضیلت‌اند و رسم این است که یک نماینده دست‌کم برای اینکه آن تعریف فضیلت مدار از مجلس را مخدوش نکند، خود را ملتزم به این جلوه‌های انسانی و اخلاقی بداند بنابراین اگر تاکنون و در محدوده ضرورت‌هایی که در آن جلب آرای همشهریان خود یا تهییج هواخواهان‌تان، در صدر بوده است، اعتنایی به فضیلت‌های اخلاقی نبوده است، به عنوان یک زن مسلمان که صراحت و شجاعت فاطمه زهرا«س» دخت گرامی پیامبر اکرم«ص» در تذکر به چهره‌های سیاسی زمان خود را در ناصیه تاریخی خود دارم، به شما تذکر جدی می‌دهم که نسبت به ضرورت آراستگی به فضیلت نمایندگی ملت، بی اعتنا نباشید.

جناب آقای قاضی پور، سخن مشهوری وجود دارد از یکی از زنان سیاستمدار جهان که در جایی گفته است: مراقبِ افکارتان باشید که کلمات را می‌سازند، مراقب کلماتتان باشید که رفتارتان را می‌سازند، مراقب رفتارتان باشید که تبدیل به عادتتان می‌شود، مراقب عادتتان باشید که شخصیت تان را می سازند و مراقب شخصیت تان باشید که سرنوشت تان را رقم می‌زنند. اکنون نیز سخن بنده به عنوان یک زن با جنابعالی این است که افکار خودتان را در مورد "زن" به عنوان موجودی محجور و طفیلی، عوض کنید و دست کم ذهن خود را در جوار شعاع درخشان کارنامه زنانی متمرکز کنید که تاریخ شیعی از زبان مصلحانه و نافذ آنان در مجالس مردانه رنگ و بو گرفته است و تاریخ معاصر، بشریت امروز را مدیون بهره‌مندی از حضور موثر آنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌داند.

جناب آقای قاضی پور، من نمی‌دانم آیا واقعا منظورتان ازآن مجلسی که اگر زنی بدان پای بگذارد، خوف آسیب زدن به او می رود، مجلس شورای اسلامی بوده یا محفلی از جنس آن محافلی که در آن بیان شنیع‌ترین کلمات، با تشویق حضار روبرو می‌شود؟! اما ایمان دارم که نه خاصیت مجلس شورا وماهیت اسلام، آن گونه که امثال بنده می‌‌شناسند، با توصیف و ادعای جنابعالی تناسبی دارد و نه زن امروز کسی است که در قبال چنین جسارتی سکوت کند و از پاسخ قاطع و عبرت آموز به کسی که حتا اندیشه چنین فکر بیماری را در ذهن پرورانیده است، صرف نظر کند.

جناب آقای قاضی پور، از یاد نبرید که شما، امروز در جهانی زندگی می کنید که زن نقشی را که در طول تاریخ از وی دریغ شده بود، به دست آورده است و نه فقط کانون خانواده، که اجتماعات بزرگتری را نیز مدیون و مرهون فضیلت‌ها، مهارت‌ها و ابداعات خود کرده است، به جز این فراموش نکنید که در جامعه ای اسلامی زندگی می کنید که زنان آن به جز بهره مندی از مزیت‌های زن بودن، متنعم به معنویت و کراماتی هستند که شرع مقدس به آنان بخشیده است و انقلاب شکوهمندمان شاهد صادق، تجلی آن است و همان رهبری که در جوابیه تان خود را سرباز او دانسته‌اید، پاسدار مطمئن این کرامت معنوی است، بنابراین اگر می خواهید توجیه خبط و خطای کلام ناروایتان در حق زنان را بی‌انصافانه به اصول یا ارزشی متصل کنید تا سنگینی نگاه افکار عمومی را کم و به :" نلرزیدن به این بادها" افتخار کنید، تلاشی عبث کرده‌اید.

جناب آقای قاضی پور، من به عنوان عضوی از جامعه زنان والامقام کشور، حوزه انتخابیه خود و نیز یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جنابعالی یادآوری می‌کنم که زنان ایران اسلامی، در مجلس نیز کفایت و شایستگی خود را اثبات کرده و می‌کنند و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که زنان آن نیز هم‌پای مردان در مراکز تصمیم گیری به ایفای نقش پرداخته‌اند بنابراین شایسته است که جنابعالی در اولین فرصت ضمن اعلام عذرخواهی از زنان ارجمند کشورمان، اندیشه و افکار خود را نیز با واقعیت‌های جامعه امروز منطبق کنید و آن فضیلتی را که لازمه نمایندگی مردم است با تکریم زنان و تجدید نظر در افکار نادرستی که آشکارش کرده‌اید، به دست آورید.
سیده حمیده زرآبادی