به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۱۵ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : ۱۰۳۰۰۳

آیت‌الله برقعی درگذشت

گروه سياسي: آیت‌الله سیدرضا برقعی از شاگردان و یاران امام‌(ره)، ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت.
آیت‌الله برقعی درگذشت
به گزارش ایلنا، آیت‌الله سیدرضا برقعی از اعضای ارشد مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ساعتی پیش در سن ۶۷ سالگی بر اثر عارضه قلبی در شهر قم درگذشت. مرحوم آیت‌الله برقعی از شاگردان و یاران امام‌خمینی(ره) بود که در دوران تبعید امام(ره)، بنیانگذار انقلاب را همراهی می‌کرد. وی همچنین از دوستان بسیار صمیمی مرحوم مصطفی خمینی، فرزند ارشد امام(ره)بود.

این عالم فقید از اساتید خارج‌فقه حوزه علمیه قم، عضو هیئت استفتائات دفتر مرحوم آیت‌الله منتظری و آیت‌الله بیات زنجانی بود. مرحوم آیت‌الله برقعی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان‌رهبری برای حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده بود که صلاحیت این استاد حوزه توسط شورای‌نگهبان مورد تأیید قرار نگرفت. به گفته خانواده مرحوم آیت‌الله سیدرضا برقعی، زمان و مکان مراسم تشییع و خاکسپاری و همچنین مراسم ترحیم این عالم فقید متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیام تسلیت سیدحسن خمینی
در پی درگذشت آیت‌الله سیدرضا برقعی از شاگردان و یاران امام راحل، یادگار امام پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی به شرح زیر است:
بسمه تعالی
درگذشت برادر عزیز و مجاهد شریف جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید رضا برقعی موجب تأسف و تأثر شد. آن مرحوم در روزهای سخت و طاقت فرسای اقامت امام در نجف از همراهان و یاران و اعضای دفتر امام بود و بعد از انقلاب نیز منشاء خدمات متفاوتی شد. اینحانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به خانواده و بستگان و دوستانشان، از خدای متعال برای آن فقید سعید غفران واسع مسألت دارم.»