به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۱۰۳۲۹۳

چین به دنبال ارسال کاوشگر به مریخ

گروه فناوری:پس از یک ماموریت مشترک ناموفق با روسیه در سال 2011، چین اکنون به دنبال پرتاب یک ماموریت به مریخ در سال 2020 به عنوان کاوشگری مستقل بر روی سیاره سرخ است.
چین به دنبال ارسال کاوشگر به مریخ
 یه پیجینگ، دانشمند ارشد و مشاور سیاسی ملی چین در جلسه سالانه‌ ارگان مشاوره سیاسی کشور اعلام کرد که انتظار می‌رود این ماموریت پس از هفت تا 10 ماه پرواز در سال 2021 به سطح مریخ برسد.
فرود برنامه‌ریزی شده این کاوشگر با صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین مقارن بوده و یک دهه پس از ماموریت مشترک ناموفق این کشور با روسیه رخ خواهد داد که طی آن، خودروی پرتابی روسی حامل فضاپیمای Yinghuo-1 در اقیانوس آرام سقوط کرد.
 
آمریکا، هند، روسیه و اتحادیه اروپا پس از آن در این رقابت جلو افتادند.  کاوشگر مریخ یکی از 10 سفارش اصلی است که نسل بعدی موشک بالابر سنگین چین موسوم به لانگ مارچ 5 دریافت کرده است.  ساختار و اندازه این کاوشگر تفاوت چندانی با چانگه-3، نخستین فرودگر ماه چین که در سال 2013 به فضا پرتاب شد، ندارد.  در نوامبر 2015 این کشور همچنین از مدلی از مدارگرد خود در نمایشگاه صنعتی بین‌المللی چین در شانگهای رونمایی کرده بود.
 
در حال حاضر تحقیقات و آماده‌سازی برای تنظیم ارتباطات بین زمین و کاوشگر مریخ و همچنین مدیریت محیط‌های شدید در سیاره مقصد در حال انجام است.  ماموریت ماه نورد چانگه-5 چین قرار است در سال 2017 به انتقال نمونه خاک از ماه به زمین بپردازد و ماژول اصلی ایستگاه فضایی پیش‌بینی شده این کشور نیز در سال 2020 رونمایی خواهد شد.
مرجع : ایسنا