به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۰۳۳۹۴
هادی غفاری: هیچ کس را نباید بت کنید و جای خدا بنشانید

علی(ع) همواره بر نقد قدرت تاکید داشت

گروه سیاسی: سخنران مراسم دهه فاطمیه در دارالزهرا(س) با تاکید بر اینکه هیچ کس را نباید بت کنید و جای خدا بنشانید، گفـت: نقد قدرت مبحثی کاملا جدی و اساسی است که حضرت علی (ع) بعد از به قدرت رسیدن بر آن همواره تاکید داشتند.
علی(ع) همواره بر نقد قدرت تاکید داشت
به گزارش خبرنگار جماران دومین شب از مراسمی به مناسبت ایام فاطمیه در دارالزهرا(س) تهران با حضور آیت‌الله موسوی بجنوردی و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی غفاری برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی غفاری با اشاره به نقش و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: به قدری که داستان زندگی این بزرگوار پر محتوا است که من به خود از بیان آن احساس شرم و ضعف می‌کنم. وی با با بیان اینکه تحلیل و شرح زندگی و رفتار او به عنوان زن نمونه تاریخ بسیار بیان شده است به اختصار برخی از ویژگی های حضرت فاطمه را برشمرد و افزود: فاطمه (س) باتقوا، دارای آزادگی، شجاعت، بردباری، متانت، ایثار، ادب، عدالت‌خواهی، جهاد، دفاع از حقوق، تسلیم، رضا‌ و توکل، انسان دوست و ‌در‌آخر‌ ساده زیستی بود.

سخنران مراسم دهه فاطمیه در دارالزهراادامه داد: در زمینه های دانش، فرهنگ که اموری شخصی نیست، فاطمه ولی و حجت بر حق خدا است و لذا در حوزه جامعه ، اقتصاد، زندگی شخصی، سیاست و نهایتا در رابطه با خدا و در رابطه با شیوایی در گفتار ایشان باید کتاب ها نوشت. وی به بیان برخی از احادیث که غالبا از زبان آیشه نقل شده و در‌خصوص حضرت‌فاطمه(س) است پرداخت و گفت: از آنجایی که رسول اسلام(ص) فرمودند "فاطمه پاره تن من است" و در در جایی دیگر گفته اند "هر که فاطمه را آزار دهد من را آزار داده و هر که مرا آزار داده خدا را آزار داده است"، همه مردم می‌دانستند، فاطمه برای پیغمبر(ص) دارای چه ارزش و جایگاهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری با بیان اینکه جوامعی که دارای تمدن های طولانی و فرهنگ هستند، امکان ندارد در کوتاه مدت تغییر کنند، اظهار کرد: این نوع جوامع قدرت زده اند، لذا در این نوع جوامع که زور حرف اول را می‌زند خطرناک ترین چیز در‌این میان به قدرت سنجاق شده ، توسل به دین و مذهب است‌. وی با اشاره یه اینکه بخش عمده ای از انحرافات در آن دوران بعد از پیامبر(ص) به دلیل از بین رفتن شخصیت کاریزمای پیامبر اکرم بود تصریح کرد: هیچ کسی را نباید بُت کنید، کسی را خدا نکنید ؛ عصمت ۱۴ تا بود و بعد از آنان هم این پرونده بسته شد، همه انسان ها ممکن است اشتباه کنند حتی همه بزرگان هم می‌توانند اشتباه کنند، بنابراین کسی را بُت نکنید و کسی را به مسند خدایی ننشانید، که اگر نشاندید دیگر پایین نمی‌آید.

دبیر مجمع نیروهای خط امام خاطر نشان کرد: کودتا، فریب مردم، زور و عدم قیام مردم برای گرفتن حق در برابر ظلم سبب شد تا درب خانه حضرت زهرا به راحتی شکسته شود . وی در پایان با‌ اشاره به سیره امیرالمومنین علی (ع) گفت: علی(ع) بعد از به قدرت رسیدن خود را در معرض نقد مردم قرار داد و گفت تا مرا نصیحت کنید، لذا حق من این است که آشکارا و یا در تنهایی مرا نصیحت کنید که اگر این کار را انجام ندهید ظلم است؛ ازاین‌‌ رو نقد قدرت مبحثی کاملا جدی و اساسی است.