به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۰۳۳۹۸

یک بلوغ سیاسی در تهران اتفاق افتاد

گروه سياسي: عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: حضور آیت‌الله هاشمی در لیست خبرگان و حضور عارف در لیست مجلس و نقش سید محمد خاتمی خاتمی و ممانعت از حضور یادگار امام در رقابت دست به دست هم داد تا یک برگ زرین سیاسی در تاریخ ایران رخ دهد.‌‌
یک بلوغ سیاسی در تهران اتفاق افتاد
به گزارش ایلنا، حسین مرعشی در همایش هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم که با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و محمدرضا عارف برگزار شد، عنوان کرد: از دو سال قبل موضوع شکل گیری یک ائتلاف فراگیر برای ادامه پیروزی مردم ایران با گذشت و فداکاری ملت حاصل شده بود. به عبارت دیگر در ۹۲ بحث‌های این ائتلاف مطرح شد.

وی افزود: ابتدا در بین اصلاح طلبان با توجه به گروه‌های مختلف ایده‌های مختلف مطرح شد و با پیشنهادی که شورای هماهنگی اصلاحات خدمت آقای خاتمی دادند و راهنمایی و کمک ایشان و مساعدت آقای عارف شورای عالی اصلاح طلبان متشکل از همه احزاب و ادوار مجلس و مدیران باسابقه اصلاحات شکل گرفت.

او ادامه داد: پس از رد صلاحیت‌های گسترده و با تجربه‌ای که از ۹۲ به دست آمد نتیجه آن تاثیرگذاری حداکثری بود. لیستی از اسامی که امکان تایید صلاحیت داشتند را تهیه کردیم اما به زودی متوجه شدیم امیدی نیست و با این ترتیب به جذب شخصیت‌هایی که می‌توانستند برای اصلاحات مفید باشند در نظر گرفته شد. در تهران حدود ۱۲۰ نفر اعلام آمادگی کردند. فرم‌های ارزیابی شکل گرفت و در گام بعدی با دوستان حزب اعتدال و توسعه که نزدیک به دولت بودند وارد گفت‌وگو شدیم و بعد از مدتی به لیست سی نفره رسیدیم که هشت نفر آن را بانوان تشکیل می‌دادند.

مرعشی خاطرنشان کرد: حضور آیت‌ الله هاشمی در لیست خبرگان و حضور عارف در لیست مجلس و نقش سید محمد خاتمی خاتمی و ممانعت از حضور یادگار امام در رقابت دست به دست هم داد تا یک برگ زرین سیاسی در تاریخ ایران رخ دهد.‌‌ همان طور که شاهد بودید یک بلوغ سیاسی در تهران اتفاق افتاد. نتایج حاصل در این انتخابت نشان داد که مردم به لیست‌های سیاسی اهمیت دادند.