به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۱۰۳۵۹۵

ریزگردها در خوزستان، 15 برابر حد مجاز

گروه جامعه: بروز پدیده گرد و غبار در آخرین روزهای سال درتعدادی ازشهرهای خوزستان باعث افزایش آلودگی بیش از 15 برابر حدمجاز شد.
میزان گرد وغبار در ساعت 22 سه شنبه در اهواز دو هزار و 368 میکروگرم بر مترمکعب، آبادان یک هزار و 631 میکروگرم بر مترمکعب، دزفول یک هزار و 639 میکروگرم بر مترمکعب، شوشتر یک هزار و 770 میکروگرم بر مترمکعب و ماهشهر یک هزار و 575 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

این گزارش می افزاید: در ساعت 21 آلودگی در اهواز به دو هزار و 447 میکروگرم بر متر مکعب، در دزفول یک هزار و 646 میکروگرم بر مترمکعب و سوسنگرد دو هزار و 479 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است. همچنین میزان گرد وغبار در ساعت 20 امروز در شهرهای اهواز دو هزار و 481 میکروگرم برمترمکعب، آبادان سه هزار و 971 میکروگرم بر مترمکعب، دزفول 921 میکروگرم بر متر مکعب، اندیمشک 478 میکروگرم بر مترمکعب و سوسنگرد دو هزار و 606 میکروگرم بر متر مکعب بوده است.

استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است. هواشناسی خوزستان دوشنبه نسبت به بارندگی و بعد از آن وقوع گرد و غبار در استان هشدار داده بود. دوشنبه شب بیشتر شهرهای خوزستان شاهد بارندگی بودند و توده گرد و غبار نیز از عصر سه شنبه وارد استان شده که روند آلودگی هوا رو به افزایش است. بر اساس پیش بینی هواشناسی روز چهارشنبه در مناطق شرقی خوزستان قسمتی تا نیمه ابری و دیگر مناطق صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و مه یا غبار صبحگاهی است.