به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۱۰۳۶۰۷

راه اندازی سامانه خدمات بانکی نابینایان

گروه جامعه: به موجب ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی باهدف تکریم ارباب رجوع و بهره مندی مطلوب روشندلان و معلولان از خدمات بانکی، بانک های شهر و پست بانک اقدام به راه اندازی سامانه خدمات بانکی نابینایان کردند.
اساس کار سامانه خدمات بانکی نابینایان، شامل دستگاه برجسته نگار و نرم افزار فرم های بانکی، به گونه ای است که فرد نابینا می تواند فرم های درخواست انواع عملیات بانکی مانند افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه، خدمات کارت و ... را با استفاده از ورودی و خروجی های صوتی و بریل تکمیل کند. برپایه این گزارش، فرم های تکمیل شده توسط چاپگر باجه به چاپ رسیده و برای انجام عملیات در اختیار مسئول باجه قرار می گیرد.

بدین ترتیب روشندلان می توانند در مراجعه های خود به بانک های مشخص شده، بدون هیچ محدودیتی به انجام مراوده های بانکی خود پرداخته و دیگر ملزم به داشتن همراه امین نخواهند بود. 21مهرماه امسال مصادف با هفته نابینایان نخستین سامانه ارائه خدمات بانکی به نابینایان در شعبه میرزای شیرازی پست بانک افتتاح شد.

همچنین بانک شهر نیز 26 دی ماه امسال، شعب میدان ونک، میدان ولیعصر(عج) و خیابان مقدس اردبیلی خود را به سامانه خدمات بانکی نابینایان مجهز کرد. براساس این گزارش، هموطنان روشندل می توانند با مراجعه به این شعب، همه خدمات دریافت، پرداخت، افتتاح حساب و ... را به تنهایی و با استفاده از این سامانه انجام دهند.
مرجع : برنا