کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام نوروزی رییس سازمان انرژی اتمی ایران

ایسنا , 28 اسفند 1394 ساعت 10:07

گروه سیاسی: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهور در پیامی به مردم ایران و خانواده صنعت هسته‌ای کشور فرا رسیدن نوروز را تبریک گفت.


متن این پیام به این شرح است: «بنا بر گواهی آموزگار پیر تاریخ، نیاکان نیک اندیش ما در پرتو آراستگی به زیور یکتاپرستی و خردگرایی و با تکیه بر روحیّۀ فضیلت گستری و دانش پروری - که ارجمندترین میراث قوم ایرانی است - نقش‌هایی از خود به یادگار نهاده‌اند که برای همیشۀ ایّام بر صحیفۀ هستی ماندگار خواهد ماند.

بدون تردید، برگزاری جشن های نوروزی و گرامیداشتِ فرا رسیدن اعتدال بهاری و تعیین آن به عنوان مبدأ گاهشماری ایرانی در دورۀ اسلامیِ حیات ایران زمین، یکی از نقش‌های نامیرایی است که به نمونه و نمادی جاودانی از روحیّه و اندیشۀ اعتدال گرایانۀ ملّت مسلمان ایران تبدیل شده است.

در این میان، آنچه که بر زیبایی و شکوهمندی این آیین خجستۀ ایرانی می افزاید، اذعان و اعتراف بسیاری از پژوهشگران علم نجوم و اخترشناسی به نبوغ ایرانیان در تدوینِ دقیق‌ترینِ تقویمِ برساختۀ نوع بشر است. پس عجب نیست که جوانان برومند این مرز و بوم به پشتوانۀ این گنجینۀ گرانبهای فرهنگی، عزم خود را جزم نموده‌اند تا در این برهۀ حسّاس تاریخی، هنگامه ای دیگر برپا کنند و با استفاده از فضای ایجاد شده در عرصۀ ملّی و بین المللی به تقویت و تثبیت جایگاه ایران در زمینه های گوناگون بویژه در حوزۀ علوم و فنون جدید همّت گمارند.

اینجانب ضمن بزرگداشت مقام و منزلتِ بزرگ بانوی عالم، حضرت صدیقۀ طاهره(سلام اللّه علیها) و با استمداد از انفاس قُدسی آن طائرِ عرش آشیان، فرارسیدن نوروز و آغاز سال 1395 خورشیدی را به یکایک هموطنان عزیز بویژه اعضای خانوادۀ بزرگ و افتخارآفرین صنعت هسته ای کشور تبریک عرض نموده و از درگاه یگانۀ هستی بخش مسئلت می نمایم که به حُرمت سرور بانوان دو عالم، در سال جدید بر عزّت و عظمت ایران اسلامی بیفزاید و باران رحمت بیکران خویش را بر سر ملّت بزرگ ایران نازل فرماید.

" از هر کرانه تیرِ دعا کرده ام روان باشد کزان میانه یکی کارگر شود "

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران»


کد مطلب: 103670

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/103670/پیام-نوروزی-رییس-سازمان-انرژی-اتمی-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir