به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۸ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۱۰۳۶۷۶

واکنش آمریکا به اعلام خودمختاری کردها

گروه بین الملل: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اعلام نظام فدرال در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، تاکید کرد که واشنگتن برای یک کشور یکپارچه غیر فرقه ای دارای رهبری مختلف در سوریه تلاش می کند
واکنش آمریکا به اعلام خودمختاری کردها
شبکه خبری العربیه گزارش داد که «جان کربی»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اعلام نظام فدرال در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، تاکید کرد که واشنگتن برای یک کشور یکپارچه غیر فرقه ای دارای رهبری مختلف در سوریه تلاش می کند و هیچ گونه منطقه خودمختار و یا نیمه مستقلی در داخل این کشور را به رسمیت نمی شناسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره اظهار داشت: ما خواهان سوریه کاملا یکپارچه هستیم که دولت آن تحت رهبری بشار اسد نباشد و خواسته های مردم این کشور را برآورده سازد. کربی با اعلام این که سوریه کاملا یکپارچه و غیر فرقه ای هدف مورد نظر آمریکا می باشد، تاکید کرد که برخی کشورهای دیگر نیز از این هدف پشتیبانی می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در رابطه با عدم حضور کردها در مذاکرات میان طرف های درگیر در سوریه در ژنو سوئیس نیز اعلام کرد که رایزنی ها برای حضور نماینده آنها در مذاکرات ادامه دارد و تصمیم گیری در این باره نیز بر عهده استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه می باشد.
مرجع : شفقنا