به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۰۳۷۲۰
طراحی اولین لوگوی شرکت درکمترازیک روز

حقایقی شگفت انگیز درباره مایکروسافت

گروه علمی: امروزه تقریبا در هر جایی می توان ردپایی از مایکروسافت مشاهده کرد. از زمان آغاز فعالیت ها به عنوان شرکتی نوپا در دهه 1970 تا تسلط بر جهان در دهه 1990 و نوآوری های فعلی زیر نظر ساتیا نادلا، مدیرعامل جدید، مایکروسافت تاریخچه ای طولانی و داستانی در کنار رایانه شخصی خود دارد.
در ادامه قصد داریم برخی حقایق شگفت انگیز درباره بزرگترین نام در کسب و کار رایانه شخصی که شاید از آنها آگاه نباشید را ارائه کنیم.
اگر شما هنگام نخستین عرضه سهام مایکروسافت در سیزدهم مارس 1986، یک سهم این شرکت را به قیمت 21 دلار خریداری کرده بودید، امروز ارزش آن یک سهم برابر 14 هزار و 990 دلار بود. این مساله افزایش 71,283 درصدی طی 30 سال را نشان می دهد.
 
بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، جوان‌ترین میلیاردر در زمان خود نام گرفت که در سال 1987 و در سن 31 سالگی این عنوان را کسب کرد. در سال 1995، گیتس به ثروتمندترین مرد جهان با دارایی خالص 12.9میلیارد دلاری مبدل شد.
 

 
جدا از بیل گیتس، ارزیابی تحلیلگران نشان می دهد رشد شگفت انگیز مایکروسافت حداقل به معرفی دو میلیارد دیگر و 12 هزار میلیونر - مانند استیو بالمر، مدیرعامل پیشین مایکروسافت، که تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز را در سال 2014 به قیمت دو میلیارد دلار خریداری کرد - منجر شده است.
 

 
در سال 1998، بیل گیتس ملک 66 هزار فوت مربعی خود در مدینا، واشنگتن را به قیمت دو میلیون دلار خریداری کرد. این ملک در حال حاضر 123 میلیون دلار ارزش دارد.
 

 
بیل گیتس و پل آلن، بنیانگذراران مایکروسافت، نخستین لوگو این شرکت را در کمتر از یک روز طراحی کردند.
 

 
برایان انو، تهیه کننده و نوازنده مشهور، صدای مشهور آغاز به کار ویندوز را نوشت که در ویندوز 95 به کار گرفته شد.
 
در حقیقت، ویندوز 95 رابطه نزدیکی با موسیقی داشت: آهنگ "Start Me Up" از گروه رولینگ استونز آهنگ تم رسمی این سیستم عامل بود و یک نسخه سی‌دی سوپر دولوکس با موزیک ویدئو برای آهنگ "Buddy Holly" گروه ویزر نیز ارائه شد. نخستین نرم افزار مرگ آفرین مایکروسافت برنامه اِکسل بود که به پادشاهی قهرمانان صفحه گسترده اپل ویزی‌کالک و لوتوس 1-2-3 پایان داد. بدون اکسل، هیچ چیز دیگری امکان‌پذیر نبود.
 

 
مایکروسافت و اپل برای سال ها در زمینه توسعه نرم افزار نخستین رایانه مکینتاش با یکدیگر همکاری داشتند تا این که مایکروسافت سیستم عامل ویندوز را معرفی کرد که موجب شکل گیری رقابت بین بیل گیتس و استیو جابز شد.
 

 
مایکروسافت مالک 48 هزار و 313 پتنت است که این نمونه درباره هدست آینده‌نگر هولولنز نیز از آن جمله است.
 

 
در سال 1994، تایمکس و مایکروسافت ساعت دیتالینک 150 را طی یک همکاری مشترک طراحی کردند. این محصول را می توان نخستین ساعت هوشمند تولید شده در جهان دانست.
 

 
در سال 1995، مایکروسافت نسخه ای سفارشی از ویندوز به نام باب را منتشر کرد که تسهیل کار با رایانه برای کاربران تازه کار را هدف گذاری کرده بود. پروژه این برنامه عجیب و غریب که شبیه یک خانه با اتاق های مختلف طراحی شده بود چندان دوام نیاورد و پس از مدتی کنار گذاشته شد.
 

 
در سال 1997، مایکروسافت با یک سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری، شرکت اپل را از یک ورشکستگی تقریبا قطعی نجات داد. استیو جابز در نخستین حضور خود روی صحنه به عنوان مدیرعامل اپل به این نکته اشاره کرد.
 

 
در سال های دهه 2000، بیل گیتس و استیو بالمر اغلب در ویدئوهای انگیزشی احمقانه برای کارمندان مایکروسافت مانند تقلیدی مسخره آمیز از آستین پاورز حضور یافتند.
 

 
مایکروسافت نمونه های اولیه از تعداد زیادی فناوری را ارائه کرده است که از آن جمله می توان به ترجمه همزمان، تبلت ها، و گجت های تلویزیونی متصل به اینترنت اشاره کرد. بیشتر این فناوری ها راهی بازار نشدند و آنهایی هم که در خط تولید قرار گرفتند به موفقیت چندانی دست نیافتند.
 

 
مایکروسافت در سال 2001 کنسول بازی اکس‌باکس را معرفی کرد. اکس‌باکس مخففی برای "دیرکت‌اکس باکس" است. دیرکت‌اکس نرم افزاری کلیدی در سیستم عامل ویندوز برای ایجاد گرافیک بازی کیفیت بالا است.
 

 
کارکنان شرکت مایکروسافت سالانه 23 میلیون نوشیدنی رایگان در کافه تریا شرکت می نوشند که بیشتر آنها شامل شیر و آب پرتقال می شوند.
مرجع : بیتوته